"כופרים בסטטוס קוו"

דרישה חילונית: להפעיל את הרכבת הקלה בתל אביב גם בשבת

מיקי גיצין, מנכ"ל "ישראל חופשית" וחבר מועצת העיר תל אביב, פנה לשר התחבורה ישראל כץ בדרישה שיאפשר את הפעלת הרכבת הקלה בגוש דן גם בימי שבתות וחגים (חדשות, תחבורה ציבורית)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
חרדים לצד הרכבת הקלה בגרסתה הירושלמית (צילום: קובי גדעון - פלאש 90, למצולמים אין שום קשר לכתבה)

פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן יצא לפני כשבועיים לדרך והוא אמור להסתיים רק בעוד שנים רבות. הפרויקט גרר התנגדויות רבות מצד גורמים שונים, אך כאמור, לבסוף הוא יצא לדרך.

עם זאת, נראה שיש כאלו שקצת - הרבה - מקדימים את המאוחר, כאשר כבר מעכשיו מתחיל מאבק חדש על הפרויקט, זאת בנוגע להפעלתו בימי שבתות וחגים. מיקי גיצין, מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית" וחבר מועצת העיר תל אביב, שיגר מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, בו הוא דורש לאפשר את הפעלת קו הרכבת הקלה באזור המרכז בשבתות וחגים.

תחת הכותרת "פעילות הרכבת הקלה בסופי שבוע וחגים", פנה היום (שני) גיצין לשר כץ ודרש את הפעלת הקו בשבתות. "מדובר בפרויקט בעל חשיבות עליונה לפיתוח מטרופולין גוש דן, וכולנו תקווה שהוא יצעיד את התחבורה הציבורית בישראל לעידן בו אנחנו חיים" כתב גיצין במכתב שפורסם באתר ynet.

"על פי התוכנית הנוכחית, הרכבת צפויה לשבות בסופי שבוע וחגי ישראל. משמעות הדבר כי הרכבת לא תפעל בכ-25% מימות השנה וזה אינו מצב הגיוני. אבקשך לשקול מחדש את החלטתך ולמנוע זריקת משאבים רבים לטמיון מסיבות פוליטיות שאינן רלוונטיות".

"כמו שקבעו כבר מומחים, אין אפשרות לקיים פעילות תחבורה ציבורית יעילה כאשר היא מושבתת לזמן רב מימות השנה. חבל יהיה לגלות כי המשאבים הרבים שמושקעים ברכבת הקלה והמחיר הרב שמשלמים רבים מאיתנו על חפירת ובניית התשתית לרכבת יהיה לחינם, ובפועל כמות כלי הרכב הפרטיים לא תפחת באופן משמעותי".

הטענה המרכזית של גיצין היא כי "בניגוד לקווי אוטובוס, הרכבת הקלה היא פרויקט חדש ואיננה חלק מסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה, ולכן לא נכון מבחינה תחבורתית וחברתית להשבית את הרכבת".

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר גיצין כי למרות שהרכבת הקלה בגוש דן היא בעצם חלק מהתחבורההציבורית, עליה חל הסטטוס קוו, "פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן הוא פרויקט תחבורתי חדש עליו לא חל הסטטוס קוו, מאחר והסטטוס קוו חל רק על מערכי תחבורה קיימים".

לדבריו, "אני כופר בכל המושג של הסטטוס קוו, בדיוק כמו שהחרדים צריכים לעשות מכיוון שהסטטוס קוו גם לא לטובתם. הסטטוס קוו זז מצד לצד על פי גחמות של פוליטקאים. כאשר זה נוח להם אז הסטטוס קוו מתרחב וכאשר זה לא נוח אז הסטטוס קוו מצטמצם".

גיצין הוסיף לסיום כי לדעתו ברגע שהתחבורה הציבורית תפעל בשבתות יהיה פחות חילול שבת. עם זאת, ראוי לציין כי המתנגדים לתחבורה הציבורית טוענים כי דווקא הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות תגרום ליותר חילולי שבת, זאת מאחר וברגע שתהיה תחבורה ציבורית הרבה יותר אנשים יצאו ויחללו שבת.

בנוסף, ברמה הדתית, כל אדם שנוסע ברכב פרטי זה עניינו האישי, אך אין אפשרות לאפשר פרהסיה ציבורית, שתחבורה ציבורית מטבעה היא ציבורית, של חילולי שבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר