מהפכת ענק בחברת "גוגל": תהפוך לחברת בת של אלפבית

השינוי הדרמטי של גוגל: תהפוך לחברת בת של "Alphabe" - חברה חדשה בראשה יעמדו מייסדי גוגל. חברות חשובות שהיו עד היום תחת גוגל, ינותקו ממנה ויהפכו לחברות הבת של אלפבית (דיגיטל)

לוגו גוגל (צילום: שאטרסטוק)

מהפכת ענק בגוגל: לארי פייג', ממייסדי ענקית האינטרנט גוגל הודיע אמש (שני) בבלוג הרשמי שלו על אחד המהלכים הדרמטיים שנעשו באינטרנט העולמי. לפי ההודעה, חברת גוגל החליטה על סוף שלטון חברת האם הענקית ששינתה את העולם - גוגל, ועל פתיחת חברה חדשה - "Alphabet" (אלפבית") שתהפוך לחברת אם.

המהלך החדש שנועד לשנות מהיסוד את ארגון החברה, יותיר למעשה את חברת גוגל ואת המותג האימתני על כנם, אך יפריד ממנה את כל חברות הבת שהתווספו לחברה עם השנים וגוגל שימשה עד היום הלכה למעשה כחברת אם עבורן. 'אלפבית' תחליף את חברת גוגל, כשכל מניות החברה - שנחשבת לאחת מהחברות הציבוריות הגדולות בעולם כולו, יהפכו באופן אוטומטי למניות חברת האם החדשה.

תחת חברת האם החדשה תכניס החברה שירותים חדשים שתרכוש או תפתח, ותוציא שירותים רבים משליטתה של גוגל. מהלך שעשוי לייעל מאוד את העבודה בחברה שנוהגת לרכוש על פי הפרסומים לפחות שתי חברות הזנק בכל שבוע.

חלק מהחברות ינותקו מגוגל ויהפכו לחברות בת של אלפבית (צילום: שאטרסטוק)

שתיים מהחברות החשובות והמסקרנות ביותר של גוגל, מעבדות "גוגל X" ומעבדות "גוגל Y", שאחראיות לפיתוחים החדשניים ביותר של החברה, צפויות להיפרד מחברת האם הנוכחית ולעבור לשליטתה של חברת אלפבית. ככל הנראה גם פרויקט הרכבים האוטונומיים, שעל פי דיווחים בשבוע האחרון ייצר רכבים בעצמו - יעבור לשליטתה של החברה האם החדשה - Alphabet.

כחלק מהשינוי הדרמטי, מייסדי החברה לארי פייג' וסרגי ברין יעברו להיות נשיא אלפבית וסגן הנשיא (בהתאמה), כשבראש חברת 'גוגל' החדשה והמצומצמת יעמוד סונדאר פיצ'אי שעובד בחברה החל משנת 2014 ונחשב כראש צוות הפיתוח של כלי האינטרנט המשמעותיים והמוצלחים ביותר של גוגל, כמו ג'ימייל, גוגל דרייב, גוגל כרום ועוד.

בפוסט שפרסם בבלוג שלו כתב לארי פייג': "כפי שסרגיי ואני כתבנו במכתב ההקמה של גוגל לפני 11 שנים, 'גוגל היא לא חברה קונבנציונלית, ואנחנו לא רוצים להיות חברה כזו'. כחלק מכך, אמרנו גם שאפשר לצפות מאיתנו לעשות 'הימורים קטנים במקומות שנראים ספקולטיביים או מוזרים'. עשינו הרבה דברים שנראו משוגעים בזמנם. הרבה מהדברים המשוגעים האלה כעת משרתים יותר ממיליארד משתמשים, כמו גוגל מפות, יוטיוב, כרום ואנדרואיד".

לארי פייג'. "רעיונות מהפכניים מביאים את הצמיחה הגדולה" (צילום: שאטרסטוק)

"אנחנו מאמינים שלאורך הזמן, חברות נוטות להרגיש בנוח בלעשות פשוט את אותו הדבר, רק עם שינויים קטנים. אבל בתעשיית הטכנולוגיה, שבה רעיונות מהפכניים מביאים את הצמיחה הגדולה, צריך להרגיש מעט לא בנוח כדי להישאר רלוונטיים. החברה שלנו פועלת היטב היום, אבל אנחנו חושבים שאנחנו יכולים לעשות אותה יותר נקייה ויותר אחראית. אז אנחנו יוצרים חברה חדשה שנקראת אלפבית".

לאחר ההודעה, מניית החברה זינקה בבורסת נאסד"ק ב-5 אחוזים. הציפייה היא שהארגון מחדש יוכל לייעל מאוד את ההליכים בחברה שהחלה כחברת סטארטאפ וצמחה במהירות לאחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם. המבנה הארגוני הקודם של גוגל נבנה בעצם כטלאי על טלאי, מה שגרם ליעילות פחותה. המבנה החדש אמור לסייע לחברה להתפתח באופן משמעותי ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר