"מרד הגיור" • 'המודיע' מתעלם

גפני: "האידאולוגיה של 'ראשית צמיחת גאולתנו' הלכה לאיבוד"

הכרזת הרבנים הד"לים על הקמת רשת הגיור כאלטרנטיבה לרבנות הראשית זוכה להתקפה ב'יתד נאמן' ו'המבשר' ולהתעלמות ב'המודיע' • גפני: "הם הופכים את המדינה ללא יהודית" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

סערת "מרד הגיור": הכרזתם אמש (שני) של מספר רבנים מהמגזר הדתי לאומי על כוונתם להקים בתי דין אלטרנטיבים לגיור נגד מערך הגיור של הרבנות הראשית לישראל עוררה סערה בחוגים חרדיים בארץ ובתפוצות שהביעו מחאה על הכרסום החמור בחומות הדת בארץ הקודש.

כצפוי מקדישים העיתונים "ידיעות אחרונות" ו"ישראל היום" את כותרתם הראשית הבוקר ליוזמה תוך ציון דרכי הפעולה של אותם רבנים.

בתקשורת החרדית זוכה היוזמה כצפוי לגינוי נחרץ ואכן העיתונים היומיים "יתד נאמן" ו"המבשר" מקדישים אף הם הבוקר את כותרתם הראשית למתקפה חריפה על היוזמה.

תחת הכותרת "פרצה חמורה: הוכרז על הקמת 'בית דין' עצמאי לגיור שעלול לפגוע קשות בגיור כהלכה וכמסורה", מצטט עיתון "המבשר" רבני קהילות בארץ ובחו"ל המבהירים כי "ברור מאליו שבתי הדין ברחבי העולם לא יכירו בגיורים הללו, שרק יגרמו נזק חמור הן למתגיירים עצמם והן לעם ישראל בריבוי נגע ההתבוללות. מדובר בסכנה חמורה העלולה להביא לשטפון של נוכרים לתוך עם ישראל באם היוזמה לא תיבלם באיבה", אומרים הרבנים.

העיתון הליטאי "יתד נאמן" מקדיש אף הוא את כותרתו הראשית באותיות מודגשות "הרס חומות הגיור" תוך ציון כי מדובר בסכנת התבוללות חמורה.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אומר לעיתון בתגובה כי זהו נושא חמור מכל היבט אפשרי גם מבחינת החוק. "אנשים מתריסים כלפי הגוף החוקי שעוסק בעניינים הללו שזה הרבנות הראשית", אומר גפני וממשיך: "מעבר לכך, הם הטיפו לנו לציבור החרדי במשך כל השנים על כך שמדינת ישראל צריכה רבנות ממלכתית ולפתע עתה באים להפוך הכל והופכים את מדינת ישראל למדינה לא יהודית כמו כל המדינות בעולם".

"מעניין אם ימשיכו לומר הלל ביום העצמאות, מהי מדינת ישראל שהם מתגאים בה אם הם הורסים הכל? כאשר הדבר מגיע לכסף, לכוח, לשלטון, לרצון שלהם להשתלט על הכל, כל האידאולוגיה שלהם של 'ראשית צמיחת גאולתינו' הלכה לאיבוד ונשאר מזה עורבא פרח", תוקף גפני.

"בכל מקרה", מוסיף גפני, "הנושא יצטרך להיבדק כדי לראות אם יש דברים בגו. צריך לבדוק מבחינה משפטית אם אין בזה סימנים פליליים של מרידה בגופים החוקיים של המדינה".

במקביל דווקא היומון החרדי השלישי, עיתון "המודיע" בוחר להתעלם לחלוטין מהיוזמה ואינו מתיייחס אליה כלל. את כותרתו הראשית בחר בטאון תנועת אגודת ישראל להקדיש לדיווח נרחב מתקפת טרור על הקונסוליה האמריקאית בטורקיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר