מרן הגראי"ל שטיינמן: "בחופשות מפטמים את היצר הרע"

מרן הרב שטיינמן התבטא כי "הנסיעות לחופשות הם בזבוז זמן וכסף, והוסיף: "מפטמים את היצר הרע... ". כשנשאל במה להתחזק לקראת אלול, השיב מרן הגראי"ל: "שלא לדבר לשון הרע" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

בימים אלו של ימין בין הזמנים בהם הרבנים, האברכים ובני הישיבות יוצאים לחופשות מספר הרב משה יהודה שניידר החברותא של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן על התייחסותו לעניין.

סיפר תלמידו של מרן, הרה"ג ר' יעקב ראובן סוקולובר, מנהל רוחני בישיבת "עטרת התורה" בירושלים, שנכנס בתחילת בין הזמנים אצל ראש הישיבה, והתבטא לפניו מרן רהב שטיינמן כי "הנסיעות לדאצ'א הם בזבוז זמן וכסף, מעפאטש'עט דעם יצר הרע.. מפטמים את היצר הרע... ".

וכשהעלה נכדו היקר של מרן ראש הישיבה, הרה"ג ר' י. אשר שטיינמן, שרבי ברוך בער היה יוצא לדאצ'א, הגיב מרן: "רבי ברוך בער... רבי ברוך בער היה עמל בתורה ביגיעה עצומה מאד, עד כלות הכוחות ממש...", והיינו שאין ללמוד ממנו לכל אחד.

וסיפר הגראי"ל שהוריו הי"ד היו שולחים אותו מפעם לפעם להבראה, לפעמים לקמניץ אצל דודו שהיה מורה הוראה שם, והיה צדיק גדול, ולפעמים למקום אחר, והיו מקפידים שיהיה עליו אחראי אדם מבוגר.

ופעם אחת בליל ראש השנה ראה את רבי ברוך בער יושב ומשורר, והרבנית ע"ה התפלאה ואמרה לו הרי היום ראש השנה?! ולא קיבל דבריה. ומתפלא למה באמת לא התייחס לטענתה, הרי היתה צודקת?

ומוסיף הרב שניידר לספר כי כאשר קרבים ובאים ימי ה"אלול"... נשאל מרן ראש הישיבה במה מתכוננים לאלול?

והשיב - "שלא לדבר לשון הרע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר