המרד הד"לי והגיור האלטרנטיבי

'יתד נאמן' תוקף את מקימי רשת הגיור: "נוער הגבעות הרבני"

עורך "יתד נאמן" יוצא במתקפה חריפה נגד מקימי רשת הגיור האלטרנטיבית, מגדיר אותם כ"נוער הגבעות הרבני" וקורא לראשי המדינה: "ל"נוער גבעות" צריכים להתייחס כמו לנוער גבעות" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבנים דוד סתיו, נחום רבינוביץ ויעקב מדן, מקימי רשת הגיור (צילומים: נתי שוחט, אורן נחשון - פלאש 90 )

מרד הגיור של חלק מרבני הציונית הדתית בהקמת בתי דין אלטרנטביים תוך נסיון לעקוף את ממסד הרבנות הראשית לישראל גורם לסערה רבה בקרב רבני קהילות יהודיות בארץ ובחו"ל החוששים לפריצת הגדר בנושא המהותי לקיומו של העם היהודי.

הבוקר (שלישי) מקדיש הרב ישראל פרידמן עורך העיתון "יתד נאמן" את מאמר המערכת של בטאון תנועת דגל התורה לגינוי היוזמה במילים חריפות.

"'נוער הגבעות הרבני' של הציבור הד"ל, החליט לעשות מעשה", כותב פרידמן וממשיך: "הם האמינו שיצליחו להעביר את חוק הגיור שעבר בינתיים לפח האשפה של ההיסטוריה, מבלי שהצליח להרוס את העם היהודי" ומסביר את רפורמת הגיור של הממשלה הקודמת, "ממשלת הזדון" כלשונו, ומציין כי כל מתגייר יכול היה "לוודא שלא ידרשו ממנו יותר מדי, שלא יתבעו ממנו לחיות כאדם שומר מצוות, כלומר להשאר גוי עם תעודת יהודי".

"זה לא מה שקרה. אבל "נוער הגבעות הרבני" של הצבור הד"ל, החליט שאין דין ואין דיין. גם אם מדינת ישראל החליטה שעל פי חוק, הרה"ר היא שאחראית על עניני הדת, אם הם לא הצליחו להשתלט על מוסד הרה"ר, אז מותר להשמיץ אותה ולהקים מערכי גיור אלטרנטיביים – העיקר שיהיה כמו שהם החליטו! אם הם רוצים רפורמה בגיור ומפריעים להם, אז הולכים בכוח. אם אין חוק גיור, אז יעשו ניתוח מעקפים פרוביזורי, כדי שיזרים דם זר ללב העם", הוא כותב.

עורך 'יתד' מוסיף וכותב כי "האמת, איש אינו חושד בהם שמדובר בדאגה לגרים. מי שדואג לגרים לא מגייר אותם בגיור אנרכיסטי פורע הלכה ולהבדיל גם חוק, גיור שלא יוכר ע"י המדינה ובוודאי לא ע"י בתי דין רציניים ברחבי קהילות ישראל בחו"ל ויש בו אונאת הגר. מי שדואג לגרים, אינו מבצע תהליך כל כך פנימי וכל כך אישי ועמוק, באופן מתוקשר ומתגרה, לעיני מצלמות העתונות. מדובר בשאיפות אישיות שלא התממשו, וכל הדרכים כשרות להשגת המטרה. וכש"נוער הגבעות הרבני" מחליט להתפרע, אין מי שיעצור אותו. גם אם מדובר במרד".

הרב פרידמן תוקף את ראשי "הבית היהודי" על "הגמגום המתפתל" ומציין כי בניגוד אליהם "גורמים רבניים והרבנים הבכירים בצבור הדתי לאומי הביעו במילים קשות, בכתב ובע"פ, את התנגדותם הנחרצת למגמה ההרסנית המסוכנת. לכל בר דעת ברור שאם "נוער הגבעות הרבני" של הצבור הד"ל החליט להשתולל ולפרק את הרה"ר הממלכתית כי לא הצליח לכבוש את הגבעה הזו בבחירות דמוקרטיות, לכל מובן שאם יוקם מערך גיור אלטרנטיבי, מהר מאוד יוקם גם מערך אלטרנטיבי רפורמי, שדובריו ינמקו את אותם נימוקים ויביאו את אותם טיעונים. בפרט על רקע עמדתה של הסוכנות היהודית, שמעודדת ומגבה כל מה שרפורמי! מלבד הפירצה בגדרות היהדות בעצם הגיור האלטרנטיבי המקל שעלול לאפשר לזמורות זר להשתרג על אילן היהדות, זו סלילת כביש לתנועות החוצ-יהודיות ללב ההוייה הישראלית המתבוללת".

"לו היה מדובר בבית משפט שהחלטותיו לא היו מוצאות חן בעיני מישהו והלה היה נחפז להקים ערכאה שיפוטית אלטרנטיבית, הרי הארץ היה מזדעזעת ת"ק על ת"ק פרסה, וכל אבירי התקשורת היה יוצאים במקלדת שלופה להגנת הגוף הרשמי. אבל כאשר הפירצה היא בחומות היהדות, פתאום "נוער הגבעות הרבני" חסר האחריות, הוא דבר לגיטימי. כאשר מדובר בהרס של שלמות העם, אז ההתפרעות האנרכיסטית המתוקשרת היא לגיטימית ורצויה. ודי להתבונן מי הפוליטיקאים ומי אנשי התקשורת שחוגגים, כדי להבין עד כמה המהלך מחריד ומסוכן", הוא כותב.

בהמשך המאמר הוא כותב כי "למעשה, כך נראה, מדובר בתרגיל זול של יחסי ציבור, מצידם של ראשי "נוער הגבעות הרבני". זו דרך להסית את העם המנותק משורשיו נגד קודשי ישראל ולהבאיש את הסמכות ההלכתית הרישמית, ובמחיר פגיעה בטהרת היחוס להופיע על סוס לבן כאביר מושיע וקשוב, כתעלול לקראת ההסתערות הבאה לכיבוש עמדות הדת בישראל, כדי שיוכלו להזיד בה לפי השקפתם.

"בתקשורת היו שהזדרזו לבשר על הקמת זרם חדש שקם בישראל. אם אכן, בסקלה שלנו הוא ממוקם בין הציבור האורטודוקסי לרפורמי. רק שההיסטוריה היהודית הוכיחה במהירות, לאן "זרמים" כאלה הגיעו. גם משה מדאסוי – מנדלסון, היה בבראשיתו ת"ח שהצליח לתעתע, עד שרקבון מעשיו דירדר רובדים שלמים ביהדות לזרועות האסון הרוחני.

"ראשי המדינה חייבים להתייצב כחומה בצורה ולא להכיר בגיורים אנרכיסטים מהסוג הזה, שמסכנים את שלמות העם. ל"נוער גבעות" צריכים להתייחס כמו לנוער גבעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר