סערת השבת בירושלים • וידאו

אפשטיין נגד 'דגל': ב'פלג הנורבגי' רוצים להרוויח מחילול שבת

יו"ר סיעת "בני תורה" בי-ם, חיים אפשטיין, תוקף את סיעת 'דגל התורה' בנוגע למאבקה נגד חילולי השבת בירושלים: "אנשי 'הפלג הנורבגי' מחפשים הישגים פוליטיים על חשבון השבת". צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חיים אפשטיין (צילום: כיכר השבת)

סערת חילולי השבת בירושלים: בעוד במפלגות החרדיות מתנהלים יחסית בכפפות של משי מול ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בנוגע לסערת חילולי השבת בירושלים, ומלבד סיעת 'דגל התורה' העומדת מאחורי היוזמה למאבק ציבורי שממשיכה לתקוף חזיתית את ברקת, הרי ששאר הסיעות מעדיפות לשמור על שקט יחסי.

כעת מתברר כי העזרה לתנועה הליטאית במאבק בעירייה מגיעה ממקום בלתי צפוי, כשרבני ואנשי "העדה החרדית" החליטו להגביר את צעדי המחאה ומתכננים לקיים מעמד קבלת שבת המוני בחוצות העיר זאת כמחאה על הפירצה בחילולי השבת בעיר.

עם זאת, יו''ר סיעת 'בני תורה' בעיריית ירושלים, חיים אפשטיין, המכהן גם כסגן ראש עיריית ירושלים, מוחה אף הוא על חילול השבת אולם בוחר לשגר עקיצה חריפה לכיוונה של 'דגל התורה', לה הוא טוען, קיימים אינטרסים פוליטיים במאבק המתנהל בכסות אידיאולוגית.

"נושא השבת בירושלים ומה שהתנהל לגביה בעיריית ירושלים מזכיר לי את הסיפור הידוע שסיפר רבם של כל בני הגולה מרן ר' חיים סולווויצ'יק זצ"ל, שכולנו מנסים ומשתדלים להיות מתלמידי תלמידיו" אומר אפשטיין בשיחה עם "כיכר השבת".

"הוא אמר ששניים רודפים אחר העכבר - הבעלבוסט'ה והחתול. אבל יש הבדל מהותי ביניהם, כי הבעלבוסט'ה לא רוצה שיהיה עכבר בבית, לעומת החתול שרוצה שיהיה עכבר כדי שיוכל לתפוס ולאכול אותו".

אפשטיין עורך את האנלוגיה בין הסיפור לבין מלחמת השבת בירושלים ומדמה את אנשי "דגל" לחתול: "אם אני מסתכל על לוחמי השבת בירושלים, יש לנו מצד אחד את 'העדה החרדית' שהיא הבעלבוסט'ה - הם לא רוצים שיהיה חילול שבת בירושלים - ופה אנחנו איתם עד הסוף ומזדהים איתם, כי צריך להילחם על כל חילול שבת".

"מצד שני יש את 'הפלג הנורבגי' (דגל התורה י. כ.) שמחפשים להשיג הישגים פוליטיים דרך השבת ועל חשבונה. איתם אני לא שותף. כי הם מסמלים בעיניי את החתול, שמחפש את חילולי השבת כדי לתפוס ולהשתמש בו".

לדבריו, חבריו בעירייה מטעם סיעת 'אגודת ישראל' טוענים בשיחות אישיות כי האינטרס שעומד מאחורי הגבהת הלהבות מול ברקת הוא ליצור אפשרות לאיום ביציאה מהקואליציה, זאת בכדי לגרום לסגן שר החינוך מאיר פרוש להתפטר מהכנסת ובכך לאפשר ליעקב אשר להתמנות לחבר כנסת.

"'בדגל' יודעים", אומר אפשטיין, "כי יוסי דייטש, חבר המועצה בעיריית ירושלים מטעם 'שלומי אמונים', מהווה נכס יקר וחשוב לפרוש, ויציאה מהקואליציה בירושלים היא דבר שלא בא בחשבון מבחינתו. וזה המשחק הפוליטי שלהם - הדרישה לפנות את הכסא הנורווגי של פרוש או לחילופין לוותר על הכסא של דייטש בעירייה".

לסיום הוא מבהיר: "כדי שלא יובנו דבריי אני מבהיר - חובתו של כל יהודי בירושלים למחות על חילול כבודה של השבת בעיר ירושלים, אבל בד בבד תבינו מהיכן מגיע אותו אינטרס קדוש של דגל התורה להצטרף לפתע למעגל הקנאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר