נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים

ברוך דיין האמת: זקן האדמו"רים הרבי מטאהש הלך לעולמו

לאחר שבשעות האחרונות מצבו הרפואי הידרדר, הגיעה כעת הבשורה הקשה על הסתלקותו של זקן האדמו"רים בארה"ב, האדמו"ר מטאהש זצ"ל. ההלוויה תחל בשעה 19:00 שעון קנדה (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מטאהש זצ"ל (צילום: מגזין א בליק)

ברוך דיין האמת: מארה"ב מגיעה הערב (רביעי) הבשורה הקשה על הסתלקותו של זקן האדמו"רים בארה"ב, האדמו"ר הרה"ק מטאהש זצ"ל והוא בן 93. האדמו"ר, רבי משולם פיש לאווי, הינו נכדו של מייסד השושלת. ההלווייה תצא בשעה 19:00 שעון קנדה מבית המדרש המרכזי בקריית טאהש אל בית העלמין בעיר. האדמו"ר זצ"ל ייטמן לצד רעייתו, מרת חווה ע"ה.

הרבי נולד בהונגריה בשנת תרפ"ב (1921) להרב מרדכי וצירל, וב-תשי"א (1951) עבר להתגורר במונטריאול. בתשכ"ג (1963) יזמו חסידיו את הקמת השכונה החסידית 'קריית טאש' בעיר בּוּאַבְּרִיאַן הסמוכה, שבה מתגוררים כיום כ-400 משפחות. במקום רשת מוסדות של החסידות.

הודעת החסידות על פטירת האדמו"ר

לחסידות מוסדות גם בבורו פארק, ויליאמסבורג, מונרו ולונדון. דברי תורתו כונסו לסדרת הספרים "עבודת עבודה". בנו רבי אלימלך הוא רבן של קהילות טאש בעולם.

האדמו"ר מטאהש התגורר כאמור בקרייה חסידית בקנדה ושמו נודע כמי שפועל ישועות ונחשב לאחד מחשובי האדמו"רים בעולם היהודי. רבים הגיעו מישראל ומרחבי אירופה וארה"ב להסתופף בצילו ולקבל את ברכתו.

בשנים האחרונות נחלש הרבי ומיעט לקבל קהל. לפני כשבוע השתתף בשמחת נישואי נכדתו לשמחת אלפי חסידיו ומעריציו אולם מיד לאחר מכן אושפז בבית החולים.

האדמו"ר מטאהש כונה בפי חסידיו "הרבי של כלל ישראל". חסידיו מספרים כי הרבי היה משקיע את כל כולו ואת משפחתו להכנסת אורחים וגם מי שהגיע באמצע הלילה ידע שאפשר ללכת לבית של האדמו"ר ושם יש אוכל ובשפע. כל אדמו"ר, מנהיג, או ראש ישיבה שהיה מגיע, לא היה יוצא בלי תרומה מכובדת. עם זאת, לא היה לו רכב מפואר משלו לעולם.

בקהילה שלו היו רבים בנים למשפחות מעדות המזרח שבאו להתגורר בקהילה וזכו ליחס מיוחד אצל האדמו"ר. הרבי היה ידוע בדבקותו ובריקודי המצווה המיוחדים שלו. הרבי היה עומד בבית כנסת לעיני כולם מעל חמש שעות במקום אחד ומסיים תהילים מילה במילה מדיי יום גם בשבת.

האדמו"ר היה מקפיד לקרוא בתורה בעצמו בשבת, כבר מעל חמישים שנה, גם בשנים שהיה לו קשה מאוד לעמוד על רגליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר