עשרות ספרי תורה הוכנסו בכותל המערבי • גלריה

75 ספרי תורה הוכנסו אמש בכותל המערבי לזכר 75 הרוגי מבצע "צוק איתן", בטקס מיוחד בהשתתפות הנשיא, שר הביטחון, הרבנים הראשיים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמשפחות • גלריה (חדשות)

(צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

75 ספרי תורה הוכנסו אמש (רביעי) בכותל המערבי לזכר 75 הרוגי מבצע "צוק איתן", בטקס מיוחד בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ', הרמטכ" רא"ל גדי אייזנקוטל, ראש השב"כ יורם כהן ובני המשפחות.

ספרי התורה שהוכנסו אמש יימסרו לסניפי "יד לבנים" ברחבי הארץ למעט אחד הספרים שיישאר בכותל המערבי. ספרי התורה נתרמו על ידי יהודי התפוצות עקב המחסור בבתי הכנסת המשמשים את החיילים.

טקס הכנסת ספרי התורה החל בכתיבת האותיות על ידי בני המשפחות ואישי הציבור ולאחר מכן הן הוכנסו לרחבת הכותל בתקיעת שופרות ואמירת פרקי תהילים על ידי החזן הצבאי הראשי שי אברמסבון בליווי מקהלת הרבנות הצבאית.

הנשיא ראובן ריבלין אמר בכתיבת האותיות כי "לא בכדי בחר העם היהודי בספר התורה כדי להנציח את מות יקירינו. היריעות האלה מהוות את תעודת הזהות האמיתית שלנו. התורה צעדה עם העם היהודי ברום ובשפל, בטוב וברע. ספר התורה ליווה אותנו בנדודינו בגלות ובגאולה. מתוך גוויליו שאבנו כוח ואמונה".

"ספרי התורה הללו, תעודות הזהות הללו, הם סמל לחיים שממשיכים. למדינה שממשיכה לצמוח ולפרוח. סמל לדרך נצחית של עם ששב לארצו, החיה את שפתו והקים לו מדינה לתפארת. עם שלא שוכח ולא ישכח לעולם את יקיריו", הוסיף.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בברכה ששלח לאירוע כי "הלוחם הצה"לי נושא איתו לא רק נשק, אלא מטען של ערכים ורוח שמניעים אותו למלא את השליחות של הכגנת העם והמולדת".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר בטקס כי "הערב מגיע לסיומו מסע. מסע מרגש, מיוחד מאין כמותו, אשר נוגע בנימים הרגישים ביותר של קיומנו. מסע שיש בו קדושה, ומסורת, ומורשת, וזיכרון. מסע שיש בו אמונה, אחווה וערבות הדדית".

לטקס הובא גם ספר התורה שעמו נכנס הרב גורן לעיר העתיקה במלחמת ששת הימים לפני 48 שנים ועמו צולם ברחבת הכותל המערבי. הספר הוצב לפני כחצי שנה בלשכת הרמטכ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר