"חילול השם"

מאות בהפגנת "העדה" נגד חילולי השבת; קיצוניים יידו אבנים

מאות בני אדם השתתפו בהפגנה של העדה החרדית נגד חילולי השבת בירושלים. קיצוניים יידו אבנים לעבר שוטרים ולבניין רשות השידור ותקפו פיזית תיירים שעברו סמוך לזירת הפגנה (חדשות, חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: סלימאן ח'דר, פלאש 90)

מאות בני אדם השתתפו בערב שבת (שישי) בהפגנה שארגנה "העדה החרדית" כמחאה על חילולי השבת המתרבים לטענתה בירושלים בתקופה האחרונה, בין היתר גם על רקע פתיחת מתחם ה"יס פלנט" בעיר. בשלב מסויים, התפרעו במקום מספר צעירים קיצוניים ותקפו תיירים שנזקקו לחילוץ משטרתי.

לפי המשטרה, הצעירים שהתפרעו יידו אבנים לעבר כוחות משטרה ומג"ב וכם לעבר עמדת אבטחה של בניין רשות השידור. שוטרים ששהו במקום הדפו את המפגינים.

(צילום: סלימאן ח'דר, פלאש 90)

אחד המשתתפים בהפגנה בליל שבת סיפר ל"כיכר השבת" על קומץ המפגינים האלימים שלדבריו גרם לחילול השם: "תקפו כל מי שעבר באזור ונחשד בעיניהם שאינו חרדי. רכב של תיירים גויים שבטעות נקלע לרחוב שרי ישראל הותקף ע"י הפורעים, והתיירים היו בסכנת חיים".

לדבריו: "שני שוטרים שהיו במרחק הגיעו במהירות לחלץ את התיירים תוך שהם מותקפים ע"י עשרות הפורעים. בשלב זה הגיעו מכיוון רחוב תורה מציון 2 רכבי יס"מ עם כ-15 שוטרי יס"מ שהצטרפו לחילוץ הרכב והביאו לשקט".

(צילום: סלימאן ח'דר, פלאש 90)

במודעות שהפיצה העדה החרדית לקראת ההפגנה נאמר כי "השבת בירושלים בסכנה איומה, ירושלים נהפכת לעיר הנידחת. חייבים לעצור את הנגף בכל כוחנו".

היום, צעדו כמאה בני אדם ברחובות יפו ואגריפס במחאה על חילולי השבת בעיר, בהפגנה זו לא דווח על אירועים חריגים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר