ירושלים: מדוע הרחיקה המשטרה את צלם אתר "כיכר השבת" מזירת הפגנה?

פחות מחודש אחרי הרצח במצעד בירושלים, נערכה בעיר הפגנה של הקהילה. צלם "כיכר השבת" שנעמד בסמוך סולק על ידי שוטרים - רק בגלל שהוא בעל חזות חרדית. גם תעודת העיתונאי שלו לא שכנעה את השוטר לאפשר לו חופש תנועה (ברנז'ה)

(צילום: שלומי כהן)

הענישה הקולקטיבית של המשטרה נגד חרדים: חרדים שביקשו לעבור בירושלים בסמוך להפגנה שאורגנה פחות מחודש לאחר הרצח במצעד, נחסמו על ידי שוטרים שאף העניקו להם ליווי אישי במהלך פינויים מהזירה, זאת ככל הנראה על רקע שורת המחדלים החמורים של המשטרה שאפשרו לישי שליסל לבצע את הפיגוע במצעד.

צלם "כיכר השבת" שלומי כהן, ששהה בסמוך להפגנה, פונה גם הוא מהמקום על ידי שוטר שהעניק לו ליווי אישי עד שהרחיק אותו כמאה מטר. גם תעודת העיתונאי שהציג כהן בפני השוטר, לא שכנעה את האחרון שלא להרחיק את כהן מהזירה.

בסרטון שהעלה כהן לפייסבוק ביום שישי, זמן קצר לפני כניסת השבת, ובו נראית הרחקתו מהזירה, הוא אומר: "עושים לי ליווי אישי רק בגלל שאני חרדי ולמרות שיש לי תעודת עיתונאי הם לא נותנים לי לעבור". בתגובה לשאלת כהן את השוטר מדוע הוא מונע ממנו מעבר במקום ענה השוטר: "זו ההנחייה".

בשיחה הערב עם "כיכר השבת" אמר כהן: "ביום שישי האחרון הלכתי לצלם את ההפגנה, הגעתי למקום בשעה 15:30, בתחילת ההפגנה, וראיתי שם מאות שוטרים. בגלל שהגעתי לשם עם חולצה לבנה וכיפה שחורה פשוט גירשו אותי ולא נתנו לי לעבוד. הצמידו לי בלש שהרחיק אותי 100 מטר ממקום ההפגנה. כמו שרואים בסרטון - כי זו ההנחיה. ההנחיה הזו צריכה להיפסק".

לפני כשבוע, פנתה האגודה לזכויות האזרח למשטרה ודרשה לפתוח בחקירה בעקבות טענות למניעת מעבר מחרדים סמוך לעצרת אחרת נגד הרצח במצעד. "אנו פונים אליך בבקשה שתורה על קיום בדיקה בעניין שימוש אסור בפרופיילינג כלפי אזרחים חרדים. שימוש בשיטה זו, כפי שנעשה במוצאי שבת האחרונה, כרוך באפליה פסולה ומוביל לפגיעה בלתי מידתית בזכויות האדם".

ממשטרת ישראל לא נתקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר