הסערה בביתר עלית

האופוזיציה התלוננה נגד רב העיר, משרד הדתות שיגר אזהרה

המחלקה המשפטית של המשרד לשירותי דת, שיגרה מכתב לרבה של ביתר עלית הרב דוד אורדנטליך, בעקבות מכתב שהוציא נגד פעילות האופוזיציה בעיר, זאת בעקבות תלונתם נגד הרב (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: גרשון אלינסון - פלאש90)

הסערה בביתר: המשרד לשירותי דת הוציא מכתב אזהרה לרבה של ביתר הגאון רבי דוד אורדנטליך, בעקבות מכתב שהוציא נגד פעילות האופוזיציה בעיר, כך מדווח כתב גלי צה"ל אוריה אלקיים.

מכתב האזהרה של משרד הדתות יוצא לאחר שאנשי האופוזיציה בעיר שיגרו מכתבי תלונה למשרד המשפטים ולמשרד הדתות נגד התערבותם של רבני העיר בנעשה.

האיום על רבני ביתר מגיע, עקב מכתבי תלונה שנשלחו נגדם ע"י אנשי האופוזיציה בעיר למשרד המשפטים ולמשרד לשירותי דת - כנגד התערבותם של הרבנים בנעשה בעיר.

במשרד הדתות הבהירו לרבה של ביתר, כי המכתב שהוציא עומד בניגוד להוראת היועץ המשפטי לממשלה "לפיה, רבנים המקבלים שכר מהקופה הציבורית ובכלל זה רבני עיר, אינם רשאים לאסור על אחרים להתדיין בערכאות המדינה. וודאי שאסור להם להחרים אחרים הפונים לערכאות המדינה או לאיים בחרם כזה".

• עוד בנושא: נגד מי כוון המכתב החריף של בד"ץ ביתר עלית?

במחלקה המשפטית של משרד הדתות האשימו את רבה של ביתר: "במקרה הנדון מדובר לכאורה בניסיון השתקה תוך איום בפגיעה, כאשר, במכתב החתום על ידי הרב אין ציון שמו של האדם, אולם מכתב זה מופיע על לוחות המודעות בישוב, בצמוד למכתב הרבנים בו מצוין שמו המפורש של נשוא המכתב, מר פנחס כהן".

במכתב מצוין כי על פי המודעות עולה, כי בית הדין הפרטי ממקום בתוך המועצה הדתית, דבר המנוגד להוראת היועץ המשפטי של המשרד, המחלקה מבקשת להוציא בכל פעם הדגשה כי מדובר בבית דין פרטי בכדי שלא להטעות את הציבור.

את המכתב מסכמת עו"ד זהר פורת, עוזרת היועץ המשפטי למשרד הדתות: "להפרת ההנחיה עלולות להיות השלכות במישור הפלילי, המשמעתי והמנהלי".

מהרב אורדנטליך נמסר בתגובה כי לא התכוון כלל לחרם ונידוי כשהפנה לשולחן ערוך.

כזכור, רבני העיר ביתר הוציאו בשבועות האחרונים מכתבים חריפים כנגד אנשי האופוזיציה העירונית. תחת הכותרת אזהרת התורה, כתב ביה"ד: "קמו בעירנו אנשים חסרי לב, אשר עקב אינטרסים אישיים, פועלים נגד כלל מוסדות החינוך בעירנו, וכן נגד אנשי ציבור בעירנו, בדרכים נלוזות, ע"י עלילות שקרים, הפרחת עלילות דם, דמיון שווא ומדוחים, כגרועים שבאומות, אשר לא שמענו ולא ראינו כזאת בישראל, וכל העלילות הן שקריות מיסודן, שאין בהם שום אמת, והם בכלל מוציאי שם רע, ומכלל הרודפים את ישראל בשקר וכזב.

"הננו להזהיר בזאת", כתבו רבני הקהילות, "ככל שיימשכו פעולות חמורות אלו שמסכנות את קיומם של מוסדות התורה והחינוך בעירנו, יש בכך עבירה חמורה על פי דין תורתנו הק' ויעלה הצורך לפעול ע"פ הנפסק בשו"ע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר