בית המשפט הורה לשחרר שני פעילי ימין קטינים שנעצרו בחשד להצתה

בית משפט השלום בפתח תקוה, הורה על שחרורם של שני קטינים פעילי ימין, שנעצרו בשבוע שעבר בחשד להצתה, ומעצרם הוארך עד אמש. עם זאת בשל ערר המשטרה יש צו עיכוב ביצוע (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אוליביר פיטוסי - פלאש90)

בית משפט השלום בפתח תקווה, הורה על שחרורם למעצר בית של שני נערים יהודים שנעצרו ביום חמישי האחרון, בחשד להצתה אשר פרטי החקירה בעניינה נאסרו בפרסום.

השניים עצורים בידי השב"כ, ועל פי פרקליטיהם הם הוחזקו בתנאים קשים, כאשר צו מיוחד אסר עליהם לפגוש את עורך דינם.

ביום ראשון הוארך מעצרם ביממה, וכאמור בית המשפט קיבל את טענות פרקליטם וקבע כי אין עילה להאריך את מעצרם. עם זאת הורה השופט על עיכוב ביצוע ההחלטה כיון שהמשטרה הגישה ערר לבית המשפט המחוזי.

החשודים התלוננו כאמור על תנאים קשים בחקירות השב"כ. אחד הקטינים טען בפני בית המשפט כי שוטר ימ"ר היכה אותו. נער נוסף סיפר כי נמנע ממנו לישון במשך כ-24 שעות, ובנוסף רק בהתערבות בית המשפט ניתן לנערים להניח תפילין והוחזרו להם הציציות שנלקחו מהם בעת הכניסה למתקן השב"כ.

עו"ד חי הבר המייצג את העצורים מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "בית המשפט הפך בחומר היטב ולא מצא כל ראיה הקושרת את השניים לאירוע המיוחס להם. נראה כי השב"כ מנצל את האווירה הציבורית לביצוע מעצרי שווא ופועל באמצעים פסולים כנגד נערים חפים מכל פשע. איסור המפגש שהוטל עליהם עם עו"ד הוא צעד דורסני וחמור אשר נועד אך ורק בכדי לשבור את רוחם, ואני מקווה שבית המשפט ישים לכך סוף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר