ככה עיריית בבני ברק מבזבזת את הכסף שלכם

מקווה הטהרה נחנך שוב ושוב; "בעירייה נהנים מהחגיגות"

בשנה האחרונה נפתח בבני ברק מקווה טהרה מפואר, אלא שבעירייה עורכים שוב ושוב טקסים לרגל "חנוכת המקווה", כשרק האורחים מתחלפים • "מקווה אחד, לא צריך לחנוך עשר פעמים" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בטקס חנוכת המקווה, היום (צילום: באדיבות המצלם)

אחד המקוואות המהורדים והמפוארים שנפתחו בשנה האחרונה בבני ברק הינו המקווה ברחוב בארי הבנוי על פי כל ההגדרות ההלכתיות המחמירות לצד הפאר וההדר השולטים בכל פינה.

את המקווה יזם ובנה ראש עיריית ב"ב לשעבר ח"כ יעקב אשר שעמל רבות על השגת תקציבים ממשלתיים אך לא רק, המשיך בפעילות הברוכה הרב אברהם רובינשטיין במהלך כהונתו וכעת הסיום והגמר הינם בתקופת כהונתו של חנוך זייברט בראשות העירייה.

אלא שבבני ברק הפכו הביקורים וטקסי חנוכת המקווה לחוכא ואיטלולא בפי התושבים. מתברר כי בשנתיים האחרונות, מלבד שני טקסים רשמיים, נערכו עוד מספר מעמדים מפוארים מקבילים בהם הוצג המקווה המהודר בטקסים מרשימים של "חנוכת המקווה" בפני אורחים נכבדים כאשר העלות של כל האירועים הללו נופלת על קופת העירייה.

גורם בעירייה אומר כי "מדובר בצחוק של ממש, זה כמו הסיפור של סלאח שבתי. כל תורם או רב שמגיע מתייחסים אליו כאילו הוא זה שבנה והקים ועורכים עבורו טקס יוקרתי מנקר עיניים על חשבון משלם המיסים בעיר".

המעמד המרכזי נערך לפני כשנה בראשות אדמו"רים, רבנים ואישי ציבור בו גזרו את הסרט לרגל סיום הבנייה. טקס נוסף נערך תקופה קצרה לפני כן, אולם הגורם מדגיש כי לכל רב או אדמו"ר נערך מעמד משלו.

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ביקר במקום ואז קיימו טקס מכובד, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הובא אף הוא לסיור במקום ולאחר מכן התקיים טקס צנוע יחסית, לאחר מכן רב העיר הגרמי"ל לנדא יחד עם הגרח"מ וואזנר ביקרו במקום ונערך טקס נפרד וכך גם לאדמו"ר מוי'זניץ ערכו מעמד נכבד בפני עצמו כשבכל פעם מדובר בהוצאה כספית נכבדת.

השיא התרחש היום בטקס מפואר שנערך עבור מנכ"ל מפעל הפיס עוזי דיין שהשתתף במימון המבנה.

"בעירייה עוצמים עיניים ונהנים מהחגיגות", אומר עסקן בעיר ל"כיכר השבת", "אבל הם לא מבינים שזה גורם לזילות ולתחושת בושה ומיאוס אצל התושבים. הבנו שבניתם מקווה מפואר, אבל זה לא אתר תיירות שצריך לקחת אליו כל אורח שמגיע לעיר, מה גם שזה נראה תמוה שלכל אחד עושים טקס משלו כאילו הוא תרם את כל המבנה".

"מקווה אחד, לא צריך לחנוך עשר פעמים", אומר העסקן בסרקזם.

מלבד זאת מתברר מבדיקת "כיכר השבת" כי מי שהחעדרותו מהאירוע בלטה במיוחד היה חבר מועצת העיר מטעם חסידות ויז'ניץ אברהם גרין שהינו גם הממונה על מחלקת מקוואות כך שהדבר קשור אליו ישירות.

"האם גם אתו הספיקה הנהלת העירייה להסתכסך ולקחת ממנו את הקרדיט על פעילותו?", שואלים גורמים בעירייה.

יצויין כי גרין עצמו מכחיש שמדובר בהיעדרות מכוונת ומסביר כי נאלץ לוותר על ההשתתפות בשל התחייבויות קודמות. "לו היה באפשרותי כמובן שהייתי משתתף בטקס", אמר גרין.

תגובת דובר העירייה לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר