שערוריית הסמינרים באלעד

המדינה הכריעה: רישום אזורי לסמינרים באלעד משנת תשע"ז

בעקבות שערוריית הסמינרים באלעד שנחשפה ב"כיכר השבת", הודיעה המדינה לביהמ"ש, כי הוחלט שמשנת הלימודים הבאה - תשע"ז יתקיים באלעד רק רישום אזורי. השנה תערך בדיקה לרישום (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון - לע"מ)

פרסום ראשון: משרד החינוך הכריע, כי משנת הלימודים הבאה, שנת תשע"ז, העיר אלעד תלך לרישום אזורי לבנות הסמינירים, כך נודע ל"כיכר השבת".

לידי "כיכר השבת", הגיעה תשובת המדינה לבית המשפט לעתירה נגד התנהלות הסמינרים בעיר אלעד, שנחשפה ב"כיכר השבת". על פי התשובה, מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך, מאיר שמעוני, הכריע כי משנת הלימודים הבאה הרשום באלעד יהיה אזורי בלבד, מה שימנע את המהומה בכל שנה והעוול שנעשה לעשרות בנות, שלא מקבלות תשובה היכן ילמדו עד ימים ספורים לפני תחילת שנת הלימודים.

בתשובת המדינה נכתב כי לאחר ישיבת בראשות שמעוני הוחלט: "משנת הלימודים תשע"ז, החלוקה לשיבוץ תלמידות בסמינרים לבוגרות בית יעקב תהיה חלוקה אזורית. בכפוף לעמידה בנהלי הרישוי, תלמידות מבית ספר בית יעקב באזור העליון בעיר יתקבלו לסמינר דרכי חנה (זלזניק -י"כ). כלומר, הסמינר דרכי חנה יהיה מוזן מתלמידות בית הספר בית יעקב מאזור העליון של העיר.

"תלמידות מבית הספר בית יעקב באזור התחתון באלעד יתקבלו לסמינר לדעת חכמה, כלומר, הסמינר לדעת חכמה יהי מוזן מתלמידות בית יעקב באזור התחתון של אלעד".

באשר לשנת הלימודים הנוכחית, תשע"ו, טוענים במשרד החינוך כי יש העדר מענה מצד העירייה בראשות ישראל פרוש. בעקבות המצב שנוצר הוחלט: "הבקשות של התיכונים לרישוי 'לדעת חכמה' ודרכי חנה' ינותבו להמשך הליכי הרישוי".

עוד הוחלט, כי משרד החינוך יבדוק את כל הטענות נגד הליכי הרישוי של שני הסמינרים ו"ככל שימצא כי הליכי הרישום בוצעו כך שלא תמצא בהם אפליה או שיקולים זרים בקבלת התלמידות לסמינרים, ישובצו יתר התלמידות שלא שובצו, בשני הסמינרים, כך שבכל סמינר ילמדו 90 תלמידות". בכך למעשה משרד החינוך קובע כי הוא יכפה על שני הסמינרים את קבלת התלמידות.

במשרד החינוך מודיעים כי אם יגלו שבוצע רישום לא תקין, הרי שיבוצע רישום חדש בפיקוח משרד החינוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר