"זעזוע ותדהמה"

רבנים קוראים להחרים את גט טקסי: "מעודדת חילול שבת"

חברת גט טקסי הציעה "פרסים מטורפים" לנהגים שיבצעו נסיעות בשבתות, וכעת מגיעה התגובה החרדית - ועדת רבנים קוראת שלא לבצע נסיעות בחברה: "להיכן עוד ידרדרו תאבי הבצע?". החברה: "פועלים רבות למען כיבוד אורחות חייו של המגזר החרדי בפרט ומגזרים שונים בכלל" (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' באלול תשע"ה | 18.08.15
מונית, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

gett (גט טקסי) תאבד את המגזר החרדי? תקופה קצרה לאחר שיצאה בקמפיין נרחב במגזר החרדי שעודד שימוש בשירות המוניות הפופולרי, מסתבכת גט טקסי עם המגזר החרדי, זאת על רקע מבצע מיוחד שהיא עורכת ומבטיח להעניק פרסים לנהגים שיבצעו כמה שיותר נסיעות בסופי שבוע ועורר את זעמם של רבנים.

בעקבות פרסום המבצע, הודיעה "ועדת הרבנים למען קדושת השבת" כי "על פי ההנחיות ותקנות מרנן גדולי ישראל הרי שעל כלל הציבור להימנע בכל דרך מלנסוע בכל ימות השבוע באמצעות חברה זו, ובכך להביע את חובת המחאה המוטלת על כל יחיד ויחיד ונינצל מפני סיוע לחילולי שבת החמורים והנוראיים".

בעיתון יתד נאמן שפרסם את הקריאה להימנע משירותי החברה נכתב תחת הכותרת "זעזוע ותדהמה" כי "המוני נהגי מוניות התבשרו באמצעות הטלפון הסלולרי שברשותם על מבצע נושא פרסים לנהגים שיבצעו כמה שיותר נסיעות בשבת וזאת באמצעות שיטת הזמנת המוניות הפועלת בסלולר על ידי חברת גט טקסי".

מודעות שפורסמו לאחרונה בצומת כיכר השבת בירושלים נגד החברה (באדיבות המצלם)

העיתון ציטט את ההודעה שהופצה לנהגי המוניות ובה נכתב: "תחרות סוף שבוע פרועעעעע יוצאת לדרך ואתה יכול להרוויח בענק! נהג יקר, דבר כזה באמת עוד לא היה לנו... אתה מרוויח בענק... פרסים מטורפים ופרועים שכמותם עוד לא היו לנו ב-gett".

רבנים ששוחחו עם כתב העיתון יחיאל סבר אמרו כי "לא פלא שההידרדרות הנוראה ברמיסתה וחילולה של שבת קודש הגיעה לשפל המדרגה לאחר שגורמים רשמיים פועלים לעידוד פתיחת עסקים ומסבאות בעיצומה של השבת. לצערנו הרב כשבני ישראל מידרדרים הם מידרדרים עד התהום". הרבנים הוסיפו: "זו שערורייה שלא הייתה כדוגמתה, מי יודע להיכן עוד ידרדרו מחללי השבת תאבי הבצע".

מהחברה נמסר: "חברת Gett פועלת רבות למען כיבוד אורחות חייו של המגזר החרדי בפרט ומגזרים שונים בכלל. לפני מספר חודשים השיקה החברה צי ייעודי בשם "גט מהדרין" - צי מוניות שאינו פועל בשבת ונהגים המשתייכים לצי הזה חתומים על אמנה במסגרתה הם מחויבים לא לנסוע בשבת ואף נחסמים במערכת לקבלת נסיעות. החברה פועלת למתן שירותים לכל סוגי האוכלוסיות בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר