סערת הסמינרים

הגר"ש בעדני הורה: לא לפתוח סמינר ספרדי נוסף באלעד

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני הכריע כי בעיר אלעד יהיה סמינר ספרדי אחד והורה לרבנית יוכבד גברא שלא לפתוח סמינר נוסף עבור הבנות הספרדיות בעיר (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש בעדני (צילום: בעריש פילמר)

והעיר אלעד לא שקטה: בזמן שמנהלי הסמינרים האשכנזים בעיר אלעד ממשיכים להתקוטט זה עם זה על גבם של עשרות תלמידות, חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני הצליח למנוע משבר נוסף בעיר, בזירה הספרדית.

בשנה האחרונה הוקם בעיר סמינר 'ליברמן' לבנות ספרדיות, סניף של הסמינר הוותיק בירושלים. במקביל בקשה מנהלת סמינר 'בית יעקב' הספרדי בבני ברק הרבנית יוכבד גברא להקים גם היא סניף בעיר לתועלת הבנות הספרדיות, מה שעורר התנגדות מצד גורמים שונים בעיר ביניהם התנגדות של רב העיר הרב מרדכי מלכא.

הרבנית גברא טענה כי קבלה את תמיכתו וברכתו של חבר מועצת החכמים הגר"ש בעדני לפתיחת הסמינר. בעקבות דבריה נכנסו במוצאי השבת - הרב מלכא, ראש העיר ישראל פרוש וסגן ראש העיר צוריאל קריספל למעונו של הגר"ש בעדני והסבירו לרב את הבעיות בהקמת סמינר נוסף.

בסיום הפגישה הוציא הרב מכתב הבהרה. "היות ואני שומע כאילו המלצתי לפתוח עוד תיכון באלעד, האמת שאמרתי שרבני אלעד ברובם יחליטו לפתוח, ואז אמליץ להם", כותב הגר"ש.

בסיום מכתבו כותב הרב בעדני: "רציתי להוסיף שלא כדאי לפתוח תיכון שלא מאושר על ידי משרד החינוך כי זה יגרום נזק לבנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר