שערויית הסמינרים • מסתמן:

השנה - כל התלמידות יתקבלו; בשנה הבאה - חלוקה אזורית

במהלך הדיון בביהמ"ש הפתיע מנכ"ל סמינר 'לדעת חכמה' כשחשף כי מרן הרב שטיינמן תומך ב"תיכון אזורי" זמני. הצדדים מנהלים מגעים לפשרה לפיה השנה כל הבנות שנרשמו יתקבלו (חדשות חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' באלול תשע"ה | 19.08.15
הצדדים בבית המשפט (צילום: ישי כהן)

בית המשפט המחוזי בירושלים דן מאז שעות הבוקר (רביעי) בעתירה שהוגשה על-ידי יו"ר עמותת 'נוער כהלכה' עו"ד יואב ללום, על הרישום לסמינרים באלעד לאחר שיותר ממאה תלמידות לא התקבלו.

לאחר הדיון הסוער פנו הצדדים לגבש ביניהם הסכמה ולפי המסתמן הצדדים יסכמו ביניהם כי כל הבנות שנרשמו השנה יתקבלו ללימודים בסמינרים באלעד והרישום בשנת הלימודים תשע"ז יהיה על פי חלוקה אזורית.

כעת הסיכומים עוברים בין העירייה, משרד החינוך והעותרים שעמלים על הנוסח, לאחר שיגיעו להסכם ביניהם יגישו אותו בפני בית המשפט ובמידה ויאשר זאת הרי שההכסם יקבל תוקף של פסק דין.

במהלך הדיון חשף משה שטיין, מנכ"ל סמינר "לדעת חכמה" כי מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן התיר לו פתוח בשנים הבאות את התיכון כתיכון אזורי.

"הגעתי לכאן אחרי בירור עם מרן הגראי"ל שטיינמן", אמר שטיין בפני בית המשפט, "הובהר לי כי היות שאלעד היא עיר חדשה וישנם תיכונים חדשים בעיר ובעקבות חוסר השוויון, הורשה לי לפתוח כהוראת שעה את התיכון כתיכון אזורי כבר משנת הלימודים הבאה למספר שנים בודדות".

ישי כהן מעדכן מבית המשפט:

ציוצים מאת ishaycoen

בפתח הדיון אמר נציג העותרים, עו"ד מטעמו של ללום כי "אם מוסכם שבשנת תשע"ז יהיה רישום אזורי (כהוראת משרד החינוך בתשובתו. י"כ) אני מבקש שזה יחול גם בשנת תשע"ו. הפתרון של משרד החינוך לשנה הקרובה הוא רע".

השופטת העירה כי היא "מקווה שנצא עם פתרון" ופרקליטת משרד החינוך אמרה לעותרים: "במקום ללבות את האש כדאי להוריד אותה".

פרוש וללום בביהמ"ש (צילום: ישי כהן)

"הסיכום הברור בין המשרד לראש העיר, כל הבנות תשובצנה", הוסיפה פרקליטת משרד החינוך, וציינה כי "בניגוד למה שפורסם בעיתונותף המספרים לא כאלה". לדבריה, יש 67 בנות באלעד ללא סמינר.

באשר לביטול הרישום כדרישת ללום בעתירה, אמרה פרקליטת משרד החינוך כי "המחיר של ביטול הרישום הוא גבוה מאוד. 120 בנות שכבר יש להן מקום לימודים יעמדו במקום ללא לימודים. שיבוץ הבנות בפיקוח משרד החינוך הוא איזון מידתי. התחיל שיתוף פעולה עם העירייה".

עו"ד יואב ללום אמר בדיון כי "משרד החינוך התרשל. משרד החינוך שיתף פעולה עם סמינר לא חוקי שהוא עצמו הוציא לו צו סגירה".

בשלב זה ראש עיריית אלעד ישראל פרוש החל לשאת דברים, וביקש מהשופטת שתאסור על העיתונאים להוציא את דבריו אך היא סירבה לבקשה.

פרוש והרב צוקר מסמינר זלזניק (צילום: ישי כהן)

"נבחרתי לפני שנתיים", פתח פרוש, "קיבלתי עיר עם קרוב ל-1000 נערים נושרים. נכנסתי לעירייה ואז אני מגלה שנכנסתי לקן צרעות".

"בניתי את העירייה מחדש", הוסיף ראש העיר, "אני לא ישן בלילות. כל העבודה בעיר היא עם הנערים. נערים שההורים זרקו אותם. יש הרבה אמהות חד הוריות בעיר".

באשר למוסדות החינוך בעיר אמר פרוש: "עבדנו יחד עם מאיר שמעוני לסגור מוסדות פיראטיים. יצאתי כל שבת עם אישתי והילדים לרחובות מלאים בפשקווילים. אני מנהל עיר לא פשוטה".

"בשנת תשע"ה אני התנגדתי לרישיון לזלזניק. אמרתי שעד שלא ישובצו כל הבנות - אני נגד. התקשרתי למנהלי המוסדות ואמרתי: 'המשחק בעיר נגמר. אם אראה שיש אפליות - לא יהיה רישיון'", סיפר פרוש.

הרב צוקר מסמינר זלזניק (צילום: ישי כהן)

"כל התקשורת הולכת לחגוג שבית המשפט יכנס באלעד. אני מרים דגל לבן. אין לי כוח. נמאס לי. עזבו אותי תקשורת כל היום. תנו לי לנהל את העיר. יש לי התאבדויות בעיר. נמאס לי מהתרגלים של האנשים האלה. סליחה", סיים פרוש את דבריו.

פרקליטו של ללום אמר כי "צריך לבטל את הרישום", השופטת העירה לו: "יש קושי בזה שאתה לא מייצג את הבנות", והוא השיב: "ההורים חוששים שיחשף שהם פנו לבית המשפט".

פרקליטת סמינר זלזניק הביעה התנגדות להצעת משרד החינוך לרישום אזורי בשנת תשע"ז ואמרה כי היא רוצה שהדיון יעסוק רק בשנת תשע"ו - שנת הלימודים הקרובה אלא שנציגת משרד החינוך הביעה עמדה נחרצת: "שנת תשע"ז הוא מתווה אזורי. שיהיה ברור לכולם. זה לא פתוח לדיון. ידעו כולם שזה מה שיקרה באלעד".

"רישום אזורי זו התוצאה מהישיבה עם מנהל המחוז. רישום אזורי. אל תגידו לא ידענו. שנה הבאה רישום אזורי", היא שבה והבהירה, "שוב, שיהיה ברור. תשע"ז זה רישום אזורי".

במהלך הדיון התגלו חילוקי דעות בין שני הסמינרים כאשר בעוד פרקליט סמינר "לדעת חכמה" הביע תמיכה ברישום אזורי בשנת תשע"ז, פרקליטת סמינר זלזניק הביעה התנגדות: "לא מסכימים לשום הוראה על תשע"ז. אנו כפופים להוראות של הרבנים".

פרוש עם פרקליט סמינר 'לדעת חכמה' (צילום: ישי כהן)

ראש העיר פרוש העיר כי "כל סמינר שאין לו 80 בנות אין לו זכות קיום בעיר", וסיפר כי "בזמן שאנחנו כאן קיבלנו צווים על קרוואנים בעיר. נראה לי מאנשים שיושבים כאן באולם".

בשלב זה של הדיון, משה שטיין, מנכ"ל "לדעת חכמה", הביא את עמדתו של מרן הגראי"ל שטיינמן כפי שקיבל לפתוח את הסמינר כתיכון אזורי מהשנה הבאה למשך מספר שנים, זאת כאשר לכל אורך הדיון התקיימו שיחות בין הנהלת לדעת חכמה לבית מרן הגראי"ל שטיינמן.

שערוריית הסמינרים • עוד בנושא:

הצדדים דנים בהסכם
מימין: מנהל סמינר 'לדעת חכמה'
נציגת משרד החינוך מעיינת בהסכם
עו"ד יואב ללום עובר על ההסכם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר