"להיות דתי ולשמור שבת - זה להשתגע"

המאבק על שמירת השבת בליגה הלאומית נמשך. גיא דיין, שחקן 'הפועל עפולה' תקף את המהלך להעביר המשחקים לשבת: "מחבל שובת רעב וכל המדינה לחוצה, אבל לשמור שבת זה להשתגע" (ספורט)

שרון מנדל | כיכר השבת |
מבקיע שער וחובש כיפה (צילום: אורן אהרוני - ynet)

המאבק על שמירת השבת בליגה הלאומית לכדורגל נמשך. גיא דיין, שחקנה של קבוצת "הפועל עפולה" תקף היום (רביעי) בחריפות את המהלך להעביר את משחקי הליגה הלאומית לימי שבת.

דיין, אדם שומר מסורת שעלה בעבר לכותרות לאחר שחגג כיבוש שערים עם כיפה על ראשו, פירסם פוסט בדף הפייסבוק שלו בו כתב: "מדינת ישראל זו מדינת היהודים, אבל רק במדינה הזאת הכל מותר". כאן כתב דיין על הצועדים במצעד בירושלים "זה בסדר, זאת הבחירה שלהם. מחבל שבסך הכל רצח כמה יהודים חפים מפשע שובת רעב וכל המדינה לחוצה בשבילו, וכל הממשלה רוצה לעשות לו אווירון עם כפית של אוכל לפה שחס וחלילה לא ימות - זה בסדר".

"אבל להיות יהודי דתי ולשמור שבת - אוי ואבוי זה להשתגע, זה אסור. הכל חוץ מזה. אז אני אומר 'השם אחד ושמו אחד לעד', ורק הוא זה שיחליט מה יהיה ומתי ולא אף אחד מהבובות בטלוויזיה".

אתמול החליטו בארגון שחקני הכדורגל להחריף את המאבק מול המינהלת בנוגע להעבהרת משחקי הלאומית לימי שבת. בארגון השחקנים פנו לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לעצור קיום משחקים בשבתות. במקביל, בארגון השחקנים דורשים להורות על ביטול המשחק המרכזי הקרוב בין מ.ס אשדוד לבני לוד.

ארכיון: דיין מבקיע וחופש כיפה

כזכור, יו"ר ש"ס, שר הכלכלה אריה דרעי, התערב בעניין ושיגר מכתב בהול לשרת הספורט מירי רגב וליו"ר ההתאחדות לכדורגל וקבל על העברת המשחקים לימי שבת. "קבלתי היום את פנייתם של עשרות שחקנים מהליגה הלאומית, בה הם מוחים כי בניגוד לשנים קודמות, הם התבשרו ע"י מנהלת הליגה, כי יאלצו לשחק בשבתות בעונת הכדורגל הקרובה" כתב דרעי במכתבו.

לדבריו: "החלטת מנהלת הליגה לשחק בשבתות, לאחר שנים בהם לא התקיימו משחקים בליגה זו בשבתות, גרמה למורת רוח רבה בקרב השחקנים המסורתיים. שחקנים אלו פנו אלי, להסתדרות ולארגון שחקני הכדורגל ובקשו לשנות את מועדי המשחקים כפי שהיה עד היום, כדי שלא יאלצו לחלל את השבת, לשמור על אורח החיים הדתי שלהם ולהמשיך ולהתפרנס ממשחק הכדורגל".

דרעי פנה לשרה ולממונים: "בתור המופקדים על תחום הספורט במדינת ישראל, אני פונה אליכם לשנות את החלטת מנהלת הליגה ולהעביר את המשחקים שנקבעו לימי שבת לאחד מימי השבוע או למוצאי שבת כפי שהיה בשנים האחרונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר