עשה ולא תעשה: 8 דרכים לטיפול נכון בעציצים

ביקרתם לאחרונה בשוק והתפתיתם לרכוש עציץ רענן ומלא חן? מעט ירוק בבית יכול להיות נחמד, חשבתם לעצמכם, וקל מאוד לטפל בהם. שבועיים לאחר מכן, כולם מתו • 8 דברים שצריך לעשות כדי להבטיח שהעציצים יישארו בחיים לאורך זמן (סטייל)

ירוק בבית זה נחמד - אבל דורש תשומת לב. טיפול נכון בעציצים (צילום: shutterstock)

אל תשנו את מיקום העציצים

מעבר למקום חדש הוא עניין טראומטי לכולם - גם לצמחים. בחרו במיקום אחד, כמו פינה שטופת שמש בסלון, והשאירו שם את העציצים שיתרגלו למקום וירגישו בטוחים יותר במקום אחד קבוע.

קבעו זמנים קבועים להשקיה

אם קשה לכם להיצמד ללוח זמנים, ואתם צריכים עזרה - שימו תזכורת, תלו שלט מאיר עיניים או הורידו אפליקציה ייעודית - עשו הכל שהצמחים יקבלו את מזונם בשעה קבועה.

אבל אל תגזימו

רוב הצמחים מגיעים עם הוראות מדויקות כיצד לגדל אותם. קראו אותן היטב - להשקות עוד ועוד זו לא התשובה. אם אתם לא בטוחים, או שאין לכם הוראות שימוש, נעצו את האצבע לעומק של 3 סנטימטרים באדמת העציץ - אם האדמה יבשה, השקו את הצמח. אם אתם חשים בלחות, אין צורך במים.

היזהרו משורשים רקובים

לרוב, הסיבה לריקבון השורש הוא עודף מים בתחתית העציץ, וזוהי אחת הדרכים המהירות ביותר לחסל את הצמח. דאגו לניקוז העציץ באופן תדיר.

שמרו על הצמח מכוויות שמש

אם העלים מקבלים גוון חום, זה אומר שהצמח מקבל יותר מידי אור. מצד שני, אם העלים הופכים לירוקים-חיוורים, זה אומר שהם צריכים יותר אור. דאגו לאיזון נכון.

הניכוש הכרחי

זה פשוט: פרחים מתים + ניכוש = פרחים חדשים. כשאתם פוגשים בפרחים שמתחילים לנבול, מרטו בעדינות את ראשם שבחלק העליון של הגזע, וניצנים חדשים ובריאים יפרחו.

דאגו לבייביסיטר

עומדים להיעדר מהבית במשך כמה ימים? אל תשאירו את הצמחים לבד. דאגו ל"בייביסיטר" שיטפל בהם.

תכנית גיבוי: אמבטיה

אין לכם בייביסיטר? הנה טריק שימושי: השקו היטב את העציצים, והניחו אותם על מגבת לחה בתוך האמבטיה (כמובן להניח ישירות את העציץ על המגבת, ולהסיר את צלחות הניקוז), פתחו מעט את ברז המים הקרים, כך שכל זמן שאתם מחוץ לבית - הברז יטפטף מעט, ושורשי הצמח יספגו את הלחות דרך המגבת. קסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר