התחממות בצפון

דיווח: הרוגים לצבא אסד בעקבות תקיפת צה"ל בסוריה

מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות בשטח סוריה, זאת בעקבות הירי המכוון הראשון לישראל מאז מלחמת יום הכיפורים. צה"ל: "סוריה אחראית לירי והיא גם תישא בתוצאות". דיווח: הרוגים בתקיפה (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: Ofer Zidon/Flash90)

כשעתיים לאחר הירי מסוריה לאצבע הגליל, תקפו הערב (חמישי) מטוסי חיל האוויר מטרות בשטח סוריה. הירי הסורי לעבר ישראל הוא הירי המכוון הראשון לישראל מאז מלחמת יום הכיפורים. מצה"ל נמסר כי "סוריה אחראית לירי והיא גם תישא בתוצאות".

מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם דיווח כי תקיפה של צה"ל נגד עמדות של המשטר הסורי באזור קוניטרה, גרמה להרוגים. עד כה אין אישור ישראלי לדיווח.

כתב "א-נשרה" בסוריה דיווח הערב כי התקיפה הישראלית נועדה לפגוע בגדוד ארטילריה שבאזור כום אל-מחירס. עוד נטען כי מטוסי חיל האוויר הישראלים שיגרו ארבעה טילים לעבר המטרות.

כזכור, סמוך לשעה 17:30 נשמעה אזעקה באזור הצפון ביישובים - גונן, כפר בלום, כפר סאלד, להבות הבשן, נאות מרדכי, עמיר, שדה נחמיה ושמיר. בצה"ל אישרו כי זוהו ארבע נפילות של פצצות מרגמה - שתיים באצבע הגליל ושתיים בגולן.

תיעוד שהופץ ברשת, לכאורה של התקיפה בסוריה

לפי חלק מהדיווחים, אחת הרקטות נפלה לא הרחק מקבוצת משפחות שטיילו באזור ובאורח נס הרקטה לא פגעה במטיילים.

מוקדם יותר היום פרס צה"ל סוללת כיפת ברזל באשדוד, מחשש לירי רקטות במידה והאסיר הביטחוני מוחמד עלאן השובת רעב מזה כחודשיים ימות בבית החולים. המערכת נפרסה אמש, ובצה"ל העבירו לרכזי הביטחון באזור התרעות על ירי רקטות מצד חמאס או הג'יהאד האיסלאמי, לעבר יישובי הדרום, זאת במידה ועלאן לא יתאושש משביתת הרעב וימות.

מבית החולים ברזילי עדכנו כי מצבו של עלאן יציב, והוא פקח את עיניו, אחרי שאמש הוא הורדם שוב בשל התדרדרות. בג'יהאד האיסלאמי, אליו משתייך עלאן, איימו כי במידה וימות "הדבר יגרום לכולנו לשאת באחריותנו להגן על עמנו ואסירינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר