ההחלטה הדרמטית נגד משחקים בשבת

השרה רגב מברכת; במנהלת הליגה זועמים

שרת הספורט מירי רגב בירכה על החלטת שופטת בית הדין לעבודה שקבעה כי אין היתר העסקה בשבת בליגות הכדורגל בארץ. במנהלת הליגה זועמים: "לא לערב בספורט דת ופוליטיקה" (ספורט)

שרון מנדל | כיכר השבת |
שרת התרבות והספורט מירי רגב (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)

לאחר ששופטת בית הדין לעבודה אפרת קסלר קבעה כי אין היתר העסקה בשבת בליגות הכדורגל בארץ, שרת התרבות והספורט מירי רגב, שתומכת בהעברת המשחקים לימי חול, מברכת על ההחלטה. "אני מחזקת את דבריה של שופטת בית הדין לעבודה אפרת קסלר שאמרה כי לליגות הכדורגל אין היתר העסקה בשבת ובטח לא לליגת העל. דבריה מחזקים את הקו שלי בנוגע לאי כפיית משחקים בשבת" אמרה רגב.

רגב הצהירה כי "כפי שהודעתי בתחילת השבוע על פי הנחייתי עד סוף חודש אוגוסט יוגשו בפניי המלצות הצוות המיקצועי לגבי משחקים בשבת. כמו כן פנו אלי גם ראשי ערים, אשר מתנגדים לכך שקבוצתם תשחק בשבת".

כזכור, מוקדם יותר היום הטיל בית הדין לעבודה פצצה על עולם הספורט הישראלי כאשר קבע כי על פי החוק אסור לקיים משחקי כדורגל בשבת. השופטת קבעה כי כל המשחקים הנערכים כיום בשבתות הם בניגוד לחוק וכי היחיד שיכול לאשר את קיום המשחקים בשבת הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי בתוקף תפקידו כשר הכלכלה.

הפצצה הוטלה במסגרת דיון שהתקיים בבית הדין לעבודה בעקבות עתירה של שחקנים מהליגה הלאומית המבקשים שלא לחייב אותם לשחק בשבת. "אם לליגת העל אין היתר העסקה בשבת, לפי החוק אסור לעבוד שם", ציינה השופטת.

כאמור, השרה רגב בירכה על ההחלטה, אך לא כולם מרוצים. במנהלת הליגה הגיבו בחריפות לקביעת בית הדין ועלו להתקפה. "כדורגל משחקים במדינה הזאת בימי שבת עוד לפני קום המדינה" אמרו אנשי המנהלת.

"מעל 100 שנה של סטטוס קוו שבמסגרתו מדי שבת אלפים משחקים את המשחק, עשרות אלפים מתפרנסים ממנו ומאות אלפים צופים נהנים ממנו. על אף שאנו מכבדים כל דת, אנו משוכנעים כי דת או פוליטיקה לא צריכים להיות חלק מספורט והערבוב בין התחומים מוליד סכנות משמעותיות לספורט".

עם זאת, לאור דבריה הנחרצים של השופטת, החליטו במנהלת לדחות את המשחק בין קבוצות מ.ס.ע. אשדוד להפועל בני לוד רכבת, שתוכנן להיערך בשבת הקרובה, ליום ראשון בערב. בנוסף, במנהלת החליטו לדחות את שני המשחקים הקרובים שנקבעו לשבת לשעה לאחר צאת השבת. במנהלת דורשים להעביר את הדיון אל בית הדין הארצי לעבודה שייצטרך לקחת בחשבון את כל ההשלכות על ענף הכדורגל במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר