ברוך דיין האמת: הרב נסים שובע זצ"ל

מי שהיה שותף בהקמת מוסדות בשנות ה-70 והציל אלפי ילדי ישראל מתהום רוחנית הלך היום לעולמו. במשך השנים רקם קשרים ענפים עם גדולי הדור. הלוויתו התקיימה בבני-ברק (דיין האמת)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרב נסים שובע זצ"ל (באדיבות המצלם)

בבני-ברק הלך לעולמו הרב נסים שובע זצ"ל, שהחזיר משפחות רבות בתשובה. הלווייתו התקיימה הבוקר (שישי). היא יצאה מביתו ברחוב מהר"ל 5 בבני ברק, עברה סמוך לבית המוסר ברחוב רבי אבא 5. בתום הלוויה בבני ברק יעלו העשרות להר המנוחות בירושלים, שם ייטמן.

המנוח נולד באיזמיר - עיר הנמל הראשית של טורקיה. בשנת תש"ה עלה ארצה ובגיל 8 הגיע לשומר הצעיר יחד עם אחיו. בצעירותו החליט לעזוב את הקיבוץ וללמוד בבית ספר תורני, בשונה מחבריו.

מקורביו מספרים כי במשך השנים רקם קשרים ענפים עם גדולי הדור והתייעץ איתם כיצד לחנך ילדים חילוניים שרצו ללמוד במוסדות חינוך תורניים.

במהלך השנים ניהל המנוח מחלקת סידור ילדים באל המעיין, באגודת ישראל בלב לאחים וביד לאחים. המנוח היה שותף בהקמת מוסדות בשנות ה-70 והציל אלפי ילדי ישראל שבמשך השנים חלקם הפכו לראשי ישיבות.

יו"ר ש"ס אריה דרעי ביכה על לכתו של הרב שובע. בהודעה שנמסרה מלשכתו נכתב: "יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי מבכה על פטירתו של הרב ניסים שובע זצ"ל. הרב שובע היה מראשוני הפעילים בתחום החינוך שדאג במשך עשרות שנים להכניס תלמידים יוצאי עדות המזרח למוסדות חינוך תורניים ברחבי הארץ. הדאגה לחינוכם של ילדי ישראל היתה בראש מעייניו ואף טיפל בכל תלמיד באופן אישי ומסור. יו"ר התנועה מוסר תנחומים למשפחתו של הרב ניסים שובע זצ"ל ובנחמת ירושלים ינוחמו ושלא יוסיפו לדאבה עוד".

מתנועת "אל המעיין" נמסר: "תנועת אל המעיין מבכה מרה את הסתלקותו של הרב ניסים שובע זצ״ל מנהל מח׳ הרישום בתנועה מיום היווסדה אשר מסר את נפשו למען הצלת ילדי ישראל עשרות בשנים ושולחת את תנחומיה למשפחה. בבניין ציון וירושלים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר