אהוד ברק חשף

אלי ישי, יעלון ושטייניץ התנגדו לתקיפה באיראן

השרים משה בוגי יעלון ויובל שטייניץ, התנגדו לתקיפה ישראלית באיראן, כך נשמע מספר אהוד ברק בהקלטות שנחשפו בחדשות 2. עוד התנגדו לתקיפה: אלי ישי, דן מרידור ובני בגין (חדשות, ביטחון)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ישי, יעלון ושטייניץ (צילום: מרק ישראל סלם, הדס פרוש ותומר נויברג - פלאש 90)

הקלטות חדשות שפורסמו בחדשות ערוץ 2 נשמע שר הביטחון לשעבר אהוד ברק כשהוא מספר בפעם הראשונה על התכניות הישראליות לתקיפה באיראן. מההקלטות עולה בין היתר כי שר הביטחון הנוכחי משה בוגי יעלון התנגד לתקיפה ישראלית באיראן, כמו גם השר יובל שטייניץ.

לפי הדיווח של רוני דניאל, בפגישה שכונסה ב-2011 במטה המוסד, בגין, דן מרידור ואלי ישי התנגדו לתקיפה. "גנץ אמר יש יכולת, אתם יודעים את כל המגבלות, כל הדברים, כל הסיכונים. ביבי, אני וליברמן תומכים בפעולה וגם בבשלות ללכת להציג את זה לשמינייה. השמינייה מרכזת את כל האנשים שההבנה שלהם בנושא הזה יותר עמוקה, כולל שני אנשים שמתנגדים. ביבי היה אמור לוודא בשיחות ארוכות מאוד, הוא עשה עם כל אחד מהם שיחות ארוכות, עם בוגי ועם שטייניץ, ואז בשלב מסוים בהתייעצויות בינינו ביבי אמר, הם תומכים, זה בסדר".

"ואז כינסנו דיון בשמינייה על הדבר הזה. אנחנו באים לשם אחרי שביבי אומר לשנינו - לי ולליברמן - שבוגי ושטייניץ תומכים. הרמטכ"ל מציג את כל הדברים, כל הקשיים, את כל הסיבוכים, את כל המורבות ואת הבעיות כולל את האפשרות שיש אבדות, ואתה רואה לנגד עינינו איך נמסים גם בוגי וגם שטייניץ. או שביבי לא עשה את ההכנה או שהוא לא העריך נכון כמה זה נקרא תשובה כן אליו".

"זה אותו בוגי ושטייניץ שהיום אם אתה שואל את הציבור, הם הכי מיליטנטים בלתקוף את אירן, אם הם לא היו משנים את דעתם. אז זה היה יוצר מצב שיש רוב של חמישה או שישה בתוך הקבינט שחושבים שאפשר לעשות את זה, ואז יכול להיות שהיינו מכניסים את הקבינט עצמו לקבל החלטה, ואז הייתה פעולה".

השר יובל שטייניץ אמר בתגובה לפרסום: "השר שטייניץ רואה בחומרה רבה חשיפה של ישיבות קבינט מצומצם, ותוהה כיצד דברים מסוג זה עוברים את הצנזורה. בכל מקרה, השר שטייניץ שומר את דבריו בישיבות סגורות לעצמו, ואינו מתכוון לאשר, להכחיש או להתייחס לדברים".

השר יעלון מסר: "אין לנו כל כוונה להתייחס למתרחש בדיוני השמינייה או הקבינט בכלל, ולגרסאות מעוותות ומגמתיות בפרט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר