פריצת דרך: מדענים פיתחו מדפסת תלת ממד שתדפיס זכוכית

מדענים מאוניברסיטת MIT, הגיעו לפריצת דרך והצליחו לפתח מדפסת תלת ממד, שתוכל להדפיס גם זכוכיות. לדבריהם, זה יפתח את הסיב האופטיים וגם חלונות מעוצבים. צפו: ככה זה עובד (דיגיטל)

פריצת דרך מדעית: למרות ההתקדמות המטאורית בשנים האחרונות בתחום מדפסות התלת ממד שעלולות לשנות לצמיתות את שוק התעשייה, חומר אחד לא הצליחו להדפיס עד היום - זכוכית. אלא שמדענים מאוניברסיטת MIT הודיעו כי גם המחסום הזה נפרץ, כשהציגו מדפסת תלת ממד לזכוכית.

האתגר שלא אפשר עד היום יצירת חומרים מזכוכית במדפסות תלת ממד, היא העובדה כי ההליך דורש שימוש בחום רב, שאינו מתאפשר במכונות קטנות בעיקר בגלל שהן עלולות להזיק לרכיבים האלקטרוניים הרגישים המשמשים את מדפסות תלת הממד כיום.

המדפסת שיצרו ב-MIT עושה שימוש ב-2 תאים נפרדים, האחד שמחזיק את הזכוכית שמותכת בחום של 1,800 מעלות צלסיוס בעזרת ספירלות שונות כמו גם אמצעים טכנולוגיים מתקדמים. והתא השני שכולל מעין מזלף שיוצק את הזכוכית בשיטה דומה למדפסת תלת ממד פלסטית, כמו שתוכלו לראות בסרטון.

החוקרים מספרים כי המשמעויות לפריצת הדרך הטכנולוגית יכולה להביא להתקדמות של ממש במספר תחומים. כך למשל יוכלו ליצור סיבים אופטיים להעברת נתונים במהירות רבה יותר באופן משמעותי. הסיבים האופטיים שכבר מחליפים בשנים האחרונות את כבלי הנחושת ששימשו לתקשורת בכל העולם, מאפשרים העברת מידע רב יותר במהירות רבה יותר ומבלי להזדקק למגברים.

למרות זאת, הסיבים כיום אינם מנצלים את הפוטנציאל הגלום שבהם בגלל הגבלה בשיטות הייצור, מגבלה שב-MIT מקווים שיצליחו להתגבר עליה עם מדפסות תלת הממד.

בנוסף, המדפסות יוכלו לסייע גם בתעשיית הבניה, שם תוכל המדפסת להדפיס חלונות ולוחות זכוכית מותאמים אישית, שגם יוסיפו לעיצוב הבניינים, וגם יסייעו ליציבות גורדי השחקים, על ידי עיצוב אווירודינמי שיותאם אישית לרוחות הנושבות באזור כל בניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר