ברוך דיין האמת

המוזיקאי החסידי יוסי פיאמנטה נפטר בגיל 64

לפני זמן קצר הלך לעולמו המוזיקאי החרדי המוערך יוסי פיאמנטה והוא בן 64. בחודשים האחרונים החמיר מצבו של פיאמנטה והוא אף היה שרוי בתרדמת. אמנים רבים ביקשו להתפלל בעבורו (חדשות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
יוסי פיאמנטה ז"ל (צילום: באדיבות COL)

ברוך דיין האמת: לפני זמן קצר (ראשון) הלך לעולמו המוזיקאי החרדי המוערך יוסי פיאמנטה והוא בן 64. בחודשים האחרונים החמיר מצבו של פיאמנטה והוא אף היה שרוי בתרדמת. מוזיקאים רבים פנו למעריציהם בחודשים האחרונים וביקשו להתפלל עבור פיאמנטה, אולם הערב כאמור הוא החזיר את נשמתו לבוראה.

הקומזיץ האחרון:

"ג'ימי הנדריקס החסידי"

יוסי פיאמנטה נולד בשנת תשי"ב בירושלים. את דרכו המוזיקלית החל יוסי כשהיה בן 13, אז קיבל גיטרה מדודו כמתנה לבר המצווה. הוא שירת בלהקת חיל התותחנים, ולאחר שחרורו הקים עם אחיו, האמן אבי פיאמנטה, את להקת "האחים פיאמנטה". בשנת 1977 ביקר בארץ סקסופוניסט הג'אז סטן גץ, שהתלהב מהשילוב של ג'אז, רוק ומוזיקה מזרחית, הצטרף להקלטות הלהקה והזמין את חבריה לבוא עמו לחו"ל.

האחים פיאמנטה עזבו לניו יורק, ובמקביל, החלו בתהליך חזרה בתשובה והתקרבו לחסידות חב"ד, מה שבאופן טבעי, השפיע על תכניה של הלהקה. במהלך השנים, הוציא יוסי פיאמנטה מעל לעשרה אלבומים, ומבקרי מוזיקה רבים מרחבי העולם הביעו את הערכתם לטכניקות הנגינה של פיאמנטה בגיטרה חשמלית, והוא הושווה לאמנים גדולים, כמו אמן הבלוז-רוק'נרול ג'ימי הנדריקס והגיטריסט קרלוס סנטנה.

יוסי פיאמנטה ז"ל (צילום ארכיון: יח"צ)

לפני מספר שנים הוכתר פיאמנטה כגיטריסט מספר 8 בעולם במגזין 'בילבורד' היוקרתי, והוא הוכר כרוקר יהודי מהשורה הראשונה, בעל שם עולמי. לאחר 32 שנה בהן התגורר בחו"ל, חזר פיאמנטה לישראל והתגורר בה.

בראיון שהעניק אז לאתר COL של חב"ד, הוא אומר כי החליט לעבור בכדי לעזור לאביו הקשיש בן ה-84 שמתקשה ללכת. "הבית שלי תמיד היה בישראל", אומר פיאמנטה. "אני רק שכרתי דירה זמנית בניו-יורק והתגוררתי למעשה בתוך המזוודה שלי"...

יהי זכרו ברוך.

אחד השירים המזוהים ביותר עם האחים פיאמנטה: "אשר ברא"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר