סוער בעיריית ירושלים

איש אגו"י הטיח ב'דגל': מתכוונים אל ברקת ולא אל השבת

כינוס המועצת החסידית על חילולי השבת מעורר לחץ אצל אנשי 'דגל התורה' שקובלים כי "החסידים עוקפים אותנו" • איש אגו"י יוחנן ויצמן הטיח בהם: "אתם מתכוונים את ברקת ולא את השבת" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מועצת עיריית ירושלים (צילום: באדיבות המצלם)

סוער בעיריית ירושלים: כינוס מועצת גדולי התורה של תנועת 'אגודת ישראל' במהלך השבוע הקרוב זאת על רקע התרבות חילולי השבת בכל רחבי הארץ והדרישה לעמוד בפרץ, גורם ללחץ בסיעת 'דגל התורה' כאשר שם עולים הטענות על "הפקרת" המאבק לידי 'אגודת ישראל' זאת למרות שלדברי גורמים בכירים שם דווקא הם אלו שיזמו את המלחמה על קדושת השבת.

חילופי מיילים ותכתובות פנימיות של פעילי 'דגל התורה' (יחיאל רודמן, נפתלי לורנץ, יצחק ברנר ואליעזר ראוכברגר) חושפים כפי הנראה את הכעס בקרב פעילי המפלגה, כאשר הם מואשמים על ידי נציג אגו"י יוחנן ויצמן כי המאבק על השבת "נולד" בשל גחמה פוליטית ורצון לנגח את ראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

באחד המיילים כותבים פעילי 'דגל התורה' בנוגע לעובדה שהמועצת החסידית תתכנס על רקע חילולי השבת: "מה עם מועצת גדולי ישראל של דגל? החסידים עוקפים אותנו מימין כשהמאבק ברש"ע התחיל בכלל מהליטאים...".

"(הכותרת היחידה שנשארה לליטאים זה 'ראוכברגר מסיבות פוליטיות תוקף את ראש העיר', אסור להפקיר את הזירה התקשורתית לחסידים, שאת נאמונתם ביום פקודה כולנו מכירים...)", הם כותבים, "אגב, למה כולם מדגישים רק את השבת ולא את חילון העיר בכל ימות השבוע והצרת רגלי הציבור החרדי?".

בתגובה לכך מתערב נציג חסידות גור יוחנן ויצמן נציג סיעת 'אגודת ישראל' בעירייה וכותב כי "המועצת מתכנסת על מצב השבת בכל הארץ".

ויצמן מוסיף ומטיח בחבריו מ'דגל התורה' כי "קשה להשתחרר מההרגשה שאלה שמעניין אותם רק ירושלים ולא מקומות אחרים (תל אביב, אשדוד, תכלס) מתכוונים את ברקת ולא את השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר