המכתב נחשף • פרסום ראשון

משרד החינוך למנהל 'הישן': 44 תלמידות בכיתה - סביר ומידתי

מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך במכתב למנהל סמינר הישן מכריח את קבלת 21 התלמידות כפי ששיבצה העירייה ודוחה את טענותיו למחסור במקום בכיתות: "סביר ומידתי בנסיבות העניין" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
סמינר הישן (צילום: כיכר השבת)

המכתב נחשף • פרסום ראשון: כפי שנחשף ב"כיכר השבת", משרד החינוך הכריע כי 'סמינר הישן' יחוייב לקבל את 21 הבנות, רובן ספרדיות, ששובצו על ידי עיריית ירושלים ומנהל הסמינר הרב ישראל לוין ממשיך לסרב לקבלן.

פחות משבוע לתחילת שנת הלימודים ו-21 בנות ירושלמיות עדיין לא יודעות היכן יפתחו את שנת הלימודים למרות ששובצו על-ידי העירייה, מנהל הסמינר טוען מנגד כי לא מדובר באפליה אלא אך ורק במחסור חמור במקום בכיתות המוסד וטוען כי לא ניתן לחנך מספר כה רב של בנות בכיתה אחת.

בשבוע שעבר זומן הרב ישראל לוין לשימוע בלשכתו של מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מאיר שמעוני. לאחר השימוע הכריע שמעוני כי למרות דבריו של הרב לוין הוא קובע כי עליו לקבל את 21 הבנות ששובצו על ידי מחזיק תיק חינוך חרדי וסגן ראש העיר צביקה כהן.

לידי "כיכר השבת" הגיע המכתב ששלח מאיר שמעוני לרב לוין בו הוא מודיע לו על ההחלטה ולא מהסס להודיע כי אם ההחלטה לא תבוצע הרי שמשרד החינוך ישתמש בסמכויות שיש לו, קרי - שלילת רישיון.

"החלטה בשימוע בעניין אי היענות לשיבוץ רשות החינוך המקומית", פותח שמעוני את מכתבו ללוין, "לאחר שניתנה לסמינר אורכה נוספת לבחון בשנית את עמדתו עד ליום 23.8.15 ולאחר שהסמינר לא נתן הודעה ביום 23.8.15 כנדרש, החלטתי להותיר את החלטת השיבוץ על כנה ולהתריע כי במידה ובית הספר לא יקיים את החלטת הרשות לשיבוץ,
משרד החינוך יעשה שימוש בסמכויות שעומדות לרשותו על פי דין".

שמעוני מוסיף וכותב: "רשות החינוך המקומית, עיריית ירושלים, הורתה על שיבוץ התלמידות בטבלה שלהלן, בסמינר מתוקף סמכותה לפי החוק והתקנות, לרבות תקנות לימוד חובה".

מנהל המחוז במשרד החינוך מסביר את החלטתו: "מצאתי שבהחלטת הרשות נלקחו בחשבון שיקולים שונים, ובהם המבנה הפיסי, התא, מספרי התלמידות שנהג המוסד לקלוט והתאמת התלמידות לסמינר מבחינה פדגוגית.

מאיר שמעוני מסביר מדוע הוא לא מקבל את טענתו של מנהל סמינר 'הישן' שהסיבה לאי קבלת התלמידות היא חוסר במקומות בכיתות וכותב: "שקלתי את רצונו של הסמינר לקלוט מספר קטן יותר של תלמידות. כן שמעתי את טענותיו של המוסד לעניין תקן בכיתה.

"יחד עם זאת, בנסיבות הקיימות, ובהן מחסור במקומות לימוד מתאימים ברשות החינוך המקומית, בשים לב להוראות הדין, שמאפשרות גם קליטה של 55 תלמידים בכיתה ולכך שהתקנים שהוזכרו נוגעים לעניין קצוב פר תלמיד ולא למספר מרבי בכתה, מצאתי שהחלטת השיבוץ ומספר התלמידים שעומד על 44 הינו מספר תלמידות סביר ומידתי בנסיבות העניין".

"לאור האמור לעיל, על הסמינר לקיים את החלטת הרשות המקומית ולהודיע לתלמידות על שיבוצן", מסיים שמעוני את מכתבו למנהל סמינר 'הישן' הרב ישראל לוין.

כזכור, בשיחה בלעדית עם "כיכר השבת" הסביר אתמול הרב לוין, מנהל הסמינר, מדוע הוא עדיין מסרב לקבל את הבנות: "להכניס יותר מארבעים, ארבעים ואחת, בנות בכיתה, זה אומר שאנחנו לא נוכל לתת את השירות הנכון לבנות בסמינר".

לדבריו: "יש עוד עשרות סמינרים בירושלים שאין להם ארבעים בנות בכיתה, ואין להם גם לא שלושים ושמונה ולא שלושים וחמש, אז אומרים לי 'הסמינר שלכם הוא יותר נחשק', בגלל שהסמינר שלי יותר נחשק בנות צריכות לקבל חינוך לא הכי טוב?.

"אין חולק על זה שמעל ארבעים בנות בכיתה אי אפשר לחנך טוב כיתה, אי אפשר, אין על זה חולק. אף אחד לא יכול להגיד לי שאפשר לחנוך בנות בכיתה של יותר מארבעים בנות. אי אפשר. אין אף מחנכת שמסוגלת לתת יחס וחינוך אישי למעל מארבעים בנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר