האמר אאוט - אושקוש אין: קבלו את הג'יפ הבא של צבא ארה"ב

למעלה מ-30 שנה לאחר שהכניס צבא ארה"ב את ג'יפ ההאמר לשורותיו, ולאחר שלחם ב-3 מלחמות ובאין ספור מבצעים, הודיע היום הצבא האמריקני כי נמצא מחליף לג'יפ האימתני. צפו (רכב)

שרון מנדל | כיכר השבת |
אושקוש, הג'יפ החדש של צבא ארה"ב (צילום: יצרנית)

צבא ארה"ב נפרד מההאמר המיתולוגי: למעלה מ-30 שנה לאחר שהכניס צבא ארצות הברית את ג'יפ ההאמר לשורותיו, ולאחר שלחם ב-3 מלחמות ובאין ספור מבצעים, הודיע היום (רביעי) הצבא האמריקני כי נמצא מחליף לג'יפ האימתני, שייצורו הופסק לפני מספר שנים.

צבא ארה"ב הודיע כי חברת אושקוש, יצרנית רכב אמריקנית, היא זו שזכתה בפרויקט JLTV (Joint Light Tactical Vehicle) במהלכה התחרו מספר יצרניות על ייצור עשרות אלפי רכבים לצבא ולחיל הנחתים (מארינס) במחיר של בין 250,000 ל-400,000 דולר ליחידה.

רכבי השטח החדשים של אושקוש נועדו להחליף כאמור את ההאמרים, שלמרות גילם המתקדם דווקא נחשבים עדיין לאחד מכלי הרכב שטח הטובים בעולם. אך המחסור במיגון בג'יפ גרם לפגיעות רבות לחיילי צבא ארה"ב וחיל המארינס האמריקני במהלך המלחמות בעיראק ובאפגניסטן, מה שהוביל את הצבא לחפש רכב חדש לחילות שלו.

הרכב של אושקוש כולל שיריון מתקדם וקל עמיד בפני נשק קל ואפילו נגד טילי כתף, אך למרות זאת הוא שומר על עבירות וניידות גבוהה כמו ג'יפ, למרות שהוא נראה יותר כמו משאית, ופחות כמו רכב שטח.

מול אושקוש התחרו יצרנית הנשק הגדולה בעולם - לוקהיד מרטין, שגם נחשבת לספקית הנשק הגדולה ביותר של הזרועות המזוינים של צבא ארה"ב, ומייצרת בין היתר את מטוס הקרב F-35. בנוסף, גם יצרנית ההאמר - AM ג'נרל, התחרתה גם היא על המכרז הענקי.

על פי החוזה שנחתם אמש בין הצבא לבין חברת אושקוש, החברה תייצר בשלב הראשוני כ-17,000 רכבים ממוגנים ועבירים, בעלות כוללת של כ-6.7 מיליארדי דולרים. כשבעתיד החברה צפויה לייצר עד כ-50,000 רכבים עבור הזרועות השונים של צבא ארה"ב, בעלות משוערת של כ-30 מיליארדי דולרים.

הרכב הממוגן של אושקוש כבר נמצא בידי יחוידות הניסוי השונות של צה"ל, שבוחן את רכישת כלי הרכב על מנת להחליף את צי ההאמרים הבלתי ממוגנים.

צילום: יצרנית
צילום: יצרנית
צילום: יצרנית
צילום: יצרנית
צילום: יצרנית
ההאמר המיתולוגי (צילום: יצרנית)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר