שערורייה בביתר

ערב פתיחת שנת הלימודים: עשרות בנות בביתר ללא בית ספר

לא תאמינו: ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים, וקרוב ל-60 בנות לא יודעות באיזה בית ספר הן אמורות ללמוד. קרוב ל-30 מהבנות, עתידות לעלות השנה לכיתה א'. חלום כיתה א' (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פרסום ראשון: פחות משבוע לפתיחת שנת הלימודים ועשרות בנות בעיר החרדית ביתר עילית עדיין לא יודעות היכן הן הולכות ללמוד בשנת הלימודים הקרובה. מדובר בבנות בגילאי בית ספר יסודי.

ל"כיכר השבת" הגיע תכתובת פנימית של הרב צבי ברוורמן, יו"ר ועדת השיבוץ של העירייה שכותב לראש העיר מאיר רובינשטיין על המצב הבעייתי לפיו עשרות בנות, לפחות 60 במספר, יושבות בבית ללא מקום לימודים.

בתכתובת מפרט הרב ברוורמן את המצב השערורייתי וכותב: "בכתה א' קיימות כ-30 בנות לכתה א' נאות רחל שאינן משובצות, בנוסף לכך, ישנן עוד כ10-15 לכתות גבוהות יותר".

"טענת ועדי ההורים הינה, כי גם בתי הספר החסידיים גנזל, הרשלר, וסלונים, ובגנים גנזל וקרית הילד, חייבים לשאת בעול החלוקה, של כל המגזרים, ובפרט כי אין כל הגיון, שברירת המחדל, לכל בעייתי הוא בית יעקב הרגיל, ובפרט המשפחות המוגדרות כמגזר החסידי. כשנוצר מצב, שהעידית פונה למוסדות החסידיים, והזיבורית ולמטה, "שייכים" לבית יעקב"בגנים קיימות כ15 בנות שנרשמו לעטרת דינה ואינם משובצות עדיין, חציים ספרדיות וחציים אשכנזיות, בעיקר חסידים מודרנים".

"מצב זה, שכ-60 בנות אינן מסודרות, מזמין בעיות גדולות, שאין מן הצורך לפרטן" מסכם הרב את דבריו לראש העיר. ראש העיר שקיבל את העדכון על המצב החמור בו נמצאת מערכת החינוך בעירו, שיגר מכתב לחברי ועדת השיבוץ של העיר בכדי להתכנס בדחיפות ולדון במצב.

בפתח המכתב מציין רובינשטיין את ההצלחה בנושא השיבוץ לסמינרים בעיר וכותב: "בהמשך לפעילות החשובה בשיבוץ כל בנות הסמינרים בעיר על הצד היותר טוב, דבר שקצר תשבחות רבות בס"ד מכלל הגורמים". מיד לאחר מכן הוא פונה למצב הבעייתי בבתי הספר היסודי וכותב לרבנים: "על פי נתונים שקיבלתי, נמצאות בשעה זו בעיר עשרות תלמידות שטרם שובצו בבתי ספר יסודי ובגני ילדים בעיר. עובדה זו הינה בלתי נסבלת ובלתי מתקבלת על הדעת".

רובינשטיין פונה לרבנים: "לאור זאת, אבקש מכת"ר להתכנס בדחיפות במסגרת תפקידכם וסמכותכם הרשמית כוועדת שיבוץ העירונית, ולשבץ לבתי הספר את כל הבנות שטרם סודרו במקום לימודים כראוי". ראש העיר מציג את הצעת המתווה שלו: "המלצתי למע"כ, לפזר את שיבוץ הבנות באופן שווה, בין כלל בתי הספר והגנים הרלוונטיים למשפחות שבנדון".

ראש העיר מאיר רובנשטיין מסיים את מכתבו: "נוכח לוח הזמנים הקצר שנותר עד לפתיחת שנה"ל, ובהתחשב בסבל הקשה והמיותר שעובר על המשפחות בכל רגע שסאגה זו נמשכת, אבקשכם מאוד לתת עדיפות לעניין קריטי זה המהווה פיקוח נפש של ממש, ולמרות העומס התורני הרב המוטל על כתפיכם, להתכנס עוד היום ולשבץ את הבנות מיידית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר