חילולי השבת ומינוי ליצמן לשר

בשעה זו: כינוס מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל'

חברי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' מתכנסים בשעה זו בירושלים לדון בפרצת חילולי השבת ברחבי הארץ. בנוסף יכריעו האם ח"כ יעקב ליצמן יתמנה לשר הבריאות או שיתפטר מתפקידו (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב באלול תשע"ה | 27.08.15
מקום הכינוס של "המועצת", היום (צילום: יצחק אהרן שטיין )

מרנן ורבנן גדולי האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של תנועת 'אגודת ישראל' מתכנסים בשעה זו (חמישי) בירושלים לאסיפה מיוחדת בה ידונו בנושא התרחבות פרצת חילולי השבת ברחבי הארץ.

את הכינוס יזם כ"ק מרן האדמו"ר מגור זאת בכדי לטכס עיצה כיצד ניתן למנוע את התפשטותם של חילולי השבת במדינת ישראל.

בישיבה משתתפים כ"ק האדמו"רים מגור, מויז'ניץ, מויזנ'יץ, מסלונים, מבויאן, ממודז'יץ ומסדיגורא.

כ"ק האדמו"ר מבעלזא לא יגיע להשתתף בכינוס. גם כ"ק האדמו"ר מצאנז לא ישתתף בכינוס זאת בשל קבלת הקהל לקראת החגים וכן בשל שמחת האירוסין הערב של נכדו עם נכדת האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק.

הישיבה נפתחה בסקירה נרחבת על חילולי השבת. בפני האדמו"רים מדברים חברי ועדת הרבנים למען השבת, בראשות המזכירים הרבנים יצחק גולדקנופף המייצג את המגזר החסידי ויהודה יברוב המייצג את המגזר הליטאי.

בין היתר משתתפים ארבעת חברי הכנסת של אגודת ישראל וחברי מועצות העיר בירושלים, בתל אביב, באשדוד ובחדרה, ביניהם יענקי טסלר, נפתלי לוברט ובנצי נורדמן.

באסיפת גדולי ישראל צפויים לעלות על שולחן הדיונים חילולי השבת בגשר מעריב בתל אביב, בעיר הקודש ירושלים, במתחם ביג באשדוד ובחדרה.

לאסיפה הוזמנו גם חברי המועצות המקומיות באותן ערים על מנת שידווחו על הפירצות ועל הדרכים בהם ניתן למנוע את חילולי השבת.

בנוסף הוזמנו הרבנים חברי הוועדה למען השבת להופיע אף הם בפני חברי המועצת החסידית ולהעניק סקירה על מצב חילולי השבת ברחבי הארץ.

המועצת אף צפויה לדון בסוגיית מתן אישור מיוחד לח"כ יעקב ליצמן ליטול על עצמו תפקיד שר בממשלת ישראל בניגוד לעמדה המסורתית של המפלגה החרדית-אשכנזית זאת לאחר פסק בג"ץ שאינו מתיר לו להמשיך ולכהן כסגן שר במעמד שר במשרד הבריאות.

ל"כיכר השבת" נודע כי במסגרת המפגש יערכו מרבית האדמו"רים את ביקורי הנימוסין לקראת השנה החדשה להתברך בברכת השנים. עם תום הישיבה, יובאו למקום עוגיות לאקח ויין והאדמו"רים יאחלו זה לזה ברכת "לחיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר