מאבטחי בית הנשיא הצילו את השכנים

מאבטחי בית הנשיא חילצו כמה שכנים מבניין סמוך שביתם עלה בלהבות ומנעו נפגעים. במקרה אחר קשישה המתגוררת בסמוך נחנקה והמאבטחים הצילו את חייה. "חובה מוסרית" (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דוברות בית הנשיא)

לא רק מאבטחים: ארבעת מאבטחי בית הנשיא העניקו באחרונה טיפול נועז בכמה מקרים שהתרחשו בבניינים הסמוכים לבית הנשיא ראובן ריבלין.

לפני כשבועיים פרצה שריפה בחצר בניין מגורים ברחוב איתמר בן אביחב הסמוך לבית הנשיא. הדיירים היו בסכנה ומאבטחי הנשיא הבחינו בכך ויצאו לעזרתם.

השריפה נגרמה ככל הנראה כתוצאה מהחום הכבד או מסיגריה בוערת. פעילותם המהירה של המאבטחים מנעה אסון גדול. על פי צוותי ההצלה לא היו נפגעים באירוע.

במקרה אחר, קשישה בת 96 נחנקה תוך כדי אכילה ומאבטחי הנשיא שהוזעקו לביתה על ידי העובדת הפיליפינית, ביצעו בה היימליך והצילו את חייה.

בני משפחתה של הקשישה העבירו לבית הנשיא דברי הערכה למאבטחים, וכתבו "בזכותכם עדיין יש לנו אמא".

עמיחי פתאל, אחד המאבטחים אמר ל- ynet. "לא ציפינו להכרת תודה מיוחדת. מאוד התרגשנו לקבל את המכתבים שנשלחו אלינו. אנחנו לא גיבורים, עשינו את המוטל עלינו לעזור זה לזה. אנו שמחים שהכול הסתיים בשלום ושלמזלנו לא היו נפגעים באירוע", סיכם.

מנכ"ל בית הנשיא אמר כי "זוהי חובה מוסרית המוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו, לסייע למי שמצוי במצוקה ובסכנת חיים. חובה זו אינה מוגבלת לתחומי בית הנשיא או למעמד הרשמי של התפקיד בו הם מחזיקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר