תקדים: הולכת רגל שהתפרצה למעבר חציה תשלם פיצויים לנהג שפגע בה

שופטת בית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון, רנה הירש, קבעה בפסק דין תקדימי כי הולכת רגל שהתפרצה למעבר חציה וגרמה נזק לרכב שהתנגש בה, תשלם לו פיצויים (חדשות, משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט - פלאש90)

תקדים: שופטת בית משפט לתביעות קטנות בראשון לציון, רנה הירש, פסקה לאחרונה כי הולכת רגל, תשלם אלף שקל פיצויים לנהג שרכבו ניזוק לאחר שהוא פגע בה, בעקבות התפרצותה לכביש שלא במעבר חציה.

על פי פסק הדין, הנהג הופתע, לא הספיק לעצור, וכתוצאה פגע בהולכת הרגל. הנהג טען כי ברכבו נגרם נזק לדלת ולאחת ממראות הצד.

בפסק הדין, כתבה השופטת כי בנסיבות אלה יש לקחת בחשבון את האפשרות שהולכת הרגל היא זו שפגעה ברכבו של הנהג ולא להיפך ומוסיפה כי גם על הולך רגל המבקש לחצות את הכביש חלות חובות זהירות.

במקרה זה, קובעת השופטת כי מי שאשמה בתאונה היא הולכת הרגל: "יש להשית אחריות ואשם על הולכת רגל שהחלה בחציית צומת, שלא במעבר חציה, בלא לבחון היטב את דרכה ולראות את הרכב המתקרב אליה, כאשר היא מפתיעה את נהג הרכב בשל התפרצות לצומת".

בנוסף, מציינת השופטת כי "הולך רגל המפר את חובותיו הקבועות בדין, צריך להבין שהוא עשוי לגרום לתאונת דרכים ויכולים להיפגע אנשים נוספים".

בסיום פסק הדין, מוסיפה השופטת הירש את מטרת פסק הדין: "קביעת אחריותו של הולך רגל לתאונה, תשרת את המטרה של חינוך והסברה וכן מטרה חשובה אחרת של הרתעה ותביא לידיעת ההולכים בדרך כי עליהם להימנע מהתנהלות שיש בה גרימת סיכון של ממש לכלל משתמשי הדרך".

מעמותת אור ירוק נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים. אם בתי המשפט יתנו עונשים המתאימים לעבירות התנועה אז ניתן יהיה להרתיע את משתמשי הדרך באופן יעיל ולמנוע מהם לבצע עבירות תנועה נוספות שמסכנות את חייהם ואת חיי כולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר