מאבק השבת

זעם: עיריית הרצליה אישרה הפעלת שאטלים בשבתות

עיריית הרצליה אישרה הפעלת שאטלים בשבתות החל מהאביב הבא, חברי המועצה דתיים וחילונים תקפו את ההחלטה. סגר"ע: זה נועד למטרות פוליטיות, לפחות שיופעל על ידי גוים (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש העיר משה פדלון ותושבים (צילום: יוגב עמרני - mynet)

מאבק שבת גם בהרצליה: המאבקים לשמירת קדושת השבת מתרחבים ומגיעים להרצליה, זאת לאור החלטת העירייה להפעיל שאטל בשבת. נציגי הסיעות החרדיות והדתיות זועמים ופועלים לבטל את ההחלטה.

הפעלת השאטל המדובר תחל בשנה הבאה בחודשי האביב. בעירייה אומרים כי הוא יפעל רק לכמה שעות ולא לכל השבת.

ההחלטה אושרה במועצת העיר, והובאה על ידי ראש העיר משה פדלון במטרה שהתושבים החילונים המעוניינים להגיע אל חופי הים ומקומות נוספים יוכלו לעשות זאת בחינם.

השאטל יעבור בצירים עירוניים מרכזיים ולאור הזעם של חברי המועצה הדתיים והחרדים ואפילו כמה חילונים, השאטל לא יעבור בסמיכות לשכונות הדתיות.

למרות התנגדותם של חברי המועצה שומרי המסורת: שניים מסיעת ש"ס - אבי ברדה ומשה ועקנין, ואחד מסיעת גשר אלעד צדיקוב, והיעדרותו של סגן ראש העיר, צבי וייס, ההחלטה עברה.

צדיקוב, איש 'דגל התורה', אמר כי "מצד אחד אנו שמחים ומחזקים את ידי ראש העירייה שמשך את העתירה לבג"צ כנגד משרד התחבורה כדי לחייבו להתיר תחבורה ציבורית בשבת. אנו בהחלט מצרים על כינון שאטלים בעיר הרצליה בשבת. אנו מאמינים כי השאטלים הללו ינחלו כישלון חרוץ והנושא והפעלתו יהיו היסטוריה".

"לאחר שההחלטה התקבלה", מסיף צדיקוב, "ביקשתי כי הפעלת הקווים תיעשה ע"י נהגים שאינם יהודים, כפי שנהוג בשעת הדחק בצבא. ראש העירייה קיבל זאת ובכך למעשה יופחת בקצת חילול השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר