מה בין ליצמן לגל הירש

מהפרשיות האחרונות, זו של "השר" יענק'ל ליצמן ושל המפכ"ל המיועד גל הירש ניתן ללמוד הרבה על טבע האדם. על כמה אנחנו הישראלים אוהבים לקטר במקום לפרגן לאלו שראויים (פוליטי)

מני צור | כיכר השבת |
גל הירש (צילום: משה מילנר, לע"מ)

אי אפשר שלא לשים לב למשותף בין שני האישים יעקב ליצמן וגל הירש.

התקשורת, זה כמה ימים, דנה ומתפלמסת לגבי ה"טייטל" העתידני של השניים, מי בפורמאלי ומי אם בכלל.

מעל ומתחת מעניין לשים לב לתכונה אנושית שפלה שכמו זועקת בין השורות ומהלכת כענן שחור מעל לראשי המצקצקים.

השר גלעד ארדן התוודה בכלי התקשורת שבטוח היה שלמינוי יהיו התנגדויות, מה שהוא בטח לא תאר, זה קיצפו רעשו וכוחו של "גל" ההתנגדות, קציני המשטרה שבדימוס התאספו בבית השוטר ונשמעו מעל המיקרופונים כחונטה צבאית משולי מדינת עולם שלישית.

האכפתיות לארגון בו שירתו (חלקם - שירות רע) ולעתידו היית נשמעת משכנעת עד מאד... ורכבו על גלי הארטילריה הנוקבת של ההורים השכולים ממלחמת לבנון השניה (אותם אי אפשר לדון...)

בדברי הכחולים המנופחים לא היה משהו שעושה שכל: "הוא צעיר", "הוא נכשל בצבא", "'כולה' תת אלוף", ועוד מלל מתנשא ומשמיץ.

מה שהם לא אמרו שלא לומר פלטו, זו הנוסחה הישנה והרעה לפיה היצור האנושי אוהב את שכמותו, את הדומה לו ורק אותו.

הרי מה יותר הגיוני מלמנות אדם צעיר, כשרוני, אמביציונר, מטאטא חדש תוצרת חוץ לניקוי אורות סוסי המשטרה המנוונים. שאף על ראשיה הבכירים כולל כמה ניצבים, ענן ביאושים.

"אתם יודעים מה זה ללמוד את המשטרה ?!" הם אמרו. כמדומני שהמשטרה על כל מורכבותה משתווה בערך לחטיבה אחת בצבא אם לא פחות מכך (וזה לא נאמר בהתנשאות).

ולהזכירכם, המפכ״ל בדימוס יעקב טרנר הוצנח מהשמיים. מחיל האוויר. ואם אינני טועה אתם די גאים בו למפרע. הוא הכניס נורמות, התנהלות, ותוכניות עבודה ושיקום שלא ידעתם שקיימות בארגונים שכאלה.

כנ״ל לגבי סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן. האדם הנאור והמפונפן יאיר לפיד עתר לבג״ץ על כך שיעקב ליצמן לא מכהן כשר בפועל בלה, בלה, בלה.

דווקא מהאיש שאמור לסמל עאלק את השוויון ההכלאה והפלורליזם החברתי, היינו מצפים שייתן הזדמנות לשונה ממנו, לא כל שכן שיכניס מקלות בגלגלי הבולדוזר הגוראי. שכל אזרח מודה שהאיש קורץ מהחומר המתאים לתפקיד שר.

משני הפרשיות הנ״ל אתה למד שבני אדם רבים, גם אם הם עובדי הציבור ומשרתיו, לא אוהבים - כל שכן לא מפרגנים - לאחר ולשונה, לירוק ולחרדי, גם אם זה לטובתם למענם, עבור הציבור והעם, כמה חבל.

זו תורת האדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר