הכרעה היסטורית

מועצת גדולי התורה הכריעה: יעקב ליצמן ימונה לשר הבריאות

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הכריעה כי ח"כ יעקב ליצמן ימונה לשר הבריאות. האדמו"ר מבעלזא שוחח במהלך הישיבה עם מזכיר המועצת ובירך את ליצמן שיזכה לקדש שם שמים (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ממתינים להכרעת המועצת, היום (צילום: באדיבות המצלם)

הכרעה היסטורית: מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל התכנסה הבוקר (חמישי) לדיון חירום במצב חילולי השבת בארץ הקודש וכן בסוגיית מתן האישור לח"כ יעקב ליצמן לכהן כשר בממשלת ישראל.

בישיבה השתתפו כ"ק האדמו"רים מגור, מויז'ניץ, מויז'ניץ, מסלונים, מבויאן, ממודז'יץ ומסדיגורא. האדמו"רים מבעלזא, מצאנז ומביאלה לא הגיוע להשתתף בישיבה.

במהלך הישיבה, מזכיר מועצת גדולי התורה הרב מרדכי שטרן, שוחח בטלפון עם האדמו"ר מבעלזא, במהלך הדיון על מינוי ח"כ יעקב ליצמן לשר הבריאות. האדמו"ר בירך על המינוי שליצמן יזכה לקדש שם שמים.

לאחר הדיון החליטה מועצת גדולי התורה כי יעקב ליצמן ימונה לשר הבריאות.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", את הכינוס יזם כ"ק מרן האדמו"ר מגור זאת בכדי לטכס עיצה כיצד ניתן למנוע את התפשטותם של חילולי השבת במדינת ישראל.

יצוין כי בפני האדמו"רים חברי המועצת הופיעו חברי ועדת הרבנים למען השבת, בראשות המזכירים הרבנים יצחק גולדקנופף המייצג את המגזר החסידי ויהודה יברוב המייצג את המגזר הליטאי, ששטחו בפני גדולי ישראל את מפת חילולי השבת ברחבי הארץ החל מעיר הקודש ירושלים, פינוי הריסות גשר מעריב בתל אביב, מתחם ביג באשדוד ומאבקי השבת בעיר חדרה.

חברי מועצות העיר בערים אלו הופיעו אף הם בישיבת המועצת החסידית.

לאחר מכן נכנסו לדיון חברי הכנסת יעקב ליצמן, מאיר פרוש, ישראל אייכלר ומנחם אליעזר מוזס שעידכנו את האדמו"רים בהתקדמות חקיקת חוג הגיוס החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר