עריק מצה"ל? לא תוכל להוציא רישיון, לא תקבל הטבות בדיור

סנקציות חדשות נגד עריקים משירות צבאי: ישללו זכויות כמו הוצאת רישיון נהיגה, ויזה ותעודת זהות. בנוסף, יימנעו מהם הטבות דיור והם לא יוכלו להחזיק ברישיון נשק. משרד המשפטים אישר (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
משטרה צבאית, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל נלחמים בעריקים משירות ביטחון ובעתיד ישללו מהם זכויות כמו הוצאת רישיון נהיגה, ויזה ותעודת זהות. כמו כן מתוכננת שלילת הטבות דיור וסנקציות נוספות. לסנקציות האלו כמו גם אי קבלת מלגות לימודים ואיסור על קבלת רישיון נשק, קיבל צה"ל את אישור משרד המשפטים.

את האישור ממשרד המשפטים קיבלו קציני צה"ל במהלך ישיבת עבודה עם משרד המשפטים בימים האחרונים, שם דנו הצדדים בחקיקה שניסה לקדם חבר הכנסת לשעבר יוני שטבון בכנסת הקודמת ולפיה ישללו כמה מזכויותיהם של העריקים משירות צבאי.

על הסנקציות התבשרו העריקים בהודעות אזהרה שקיבלו לטלפונים הניידים שלהם. "שלום, על פי רישומי הצבא, הינך מבצע עבירה של היעדרות מהשירות ללא רשות, הגוררת גם רישום פלילי. משכך העונש הצפוי לך ייגזר בין היתר ממשך ההיעדרות המבוצעת על ידך. עליך להסדיר את מעמדך באופן מיידי בטלפון או בכתובת המייל הבאים", נכתב.

מאז הפצת ההודעות החלו עשרות עריקים ליצור קשר עם צה"ל במטרה להסדיר את מעמדם ולנסות להגיע להבנות בכדי שהגדרתם "עריק" תשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר