הקרב על השבת

ברקת לשליח הגר"ש כהן: הסטטוס קוו יישמר בירושלים

הגאון הרב זמיר כהן, נציגו של נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס לנושא מאבק השבת בירושלים, נפגש עם ראש העיר ניר ברקת כדי לבדוק את הטענות. ברקת התחייב: "הסטטוס קוו יישמר" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב כהן וברקת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

פרסום ראשון: הגאון רבי זמיר כהן נפגש אתמול (רביעי) עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בכדי לבדוק את הטענות על הפרת הסטטוס קוו בנושא השבת בעיר.

ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"ז כהן, שמונה על ידי נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן כנציג לבדוק את הטענות על "חילון ירושלים", הגיע ללשכת ברקת בכיכר ספרא ונועד עמו במשך שעה.

במהלך הפגישה העלה הרב כהן את הטענות שנשמעו בחודש האחרון על כך שראש העיר מאשר בשתיקה ובמודע חילולי שבת ברחבי העיר, טענות שמגיעות בפרט מכיוון סיעת "יהדות התורה" בעיר.

ברקת מצידו אמר לרב כי אין שום שינוי בסטטוס קוו בירושלים בענייני השבת. לדבריו, החוק במדינת ישראל מאשר לפתוח בתי קולנוע פרטיים בשבת ואין בסמכותו לפעול לסגירת בית קולנוע פרטי בעיר.

ברקת הוסיף וטען בפני הרב כי מדובר בקולנוע שהיה פתוח בשבת זה שנים בשכונת תלפיות, ובעליו ביקש להעבירו למשכנו החדש. ברקת הוסיף ואמר לרב כי הוא מתחייב לא להפר את הסטטוס קוו בעיר. לדברי גורם שנכח בפגישה, היא הייתה באווירה חיובית ונמשכה שעה ארוכה.

יצויין כי יו"ר ש"ס אריה דרעי מוביל בימים האחרונים קו מתון יותר מול ראש העיר ברקת וכפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", בתחילת השבוע הבא צפוי ברקת להגיע לפגישה בלשכת דרעי במשרד הכלכלה. כמו כן, דרעי עצמו התבטא אמש בנושא פתיחת בית הקולנוע "יס פלנט" בירושלים בשבת ואמר כי לא מדובר בהפרת הסטטוס קוו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר