תיעוד מיוחד

כשרינו צרור ואטילה שומפלבי ביקרו בהיכל ישיבת פוניבז' • צפו

רינו צרור, אטילה שומפלבי, יועז הנדל, יואב קרקובסקי, תומר אביטל, משה גאון ואחרים נטלו חלק בסיור מיוחד בפוניבז' ובבני ברק ביוזמת יועץ התקשורת ירח טוקר. זה מה שהיה שם • צפו (ברנז'ה)

(צילומים: כיכר השבת)

בשעת ערב מאוחרת אמש (ליל שישי) הגיעו לבני ברק בכירים בתקשורת הישראלית, לביקור בהיכל ישיבת פוניבז' ובמוקדים המעניינים של העיר החרדית התוססת.

בין המבקרים ניתן למנות את רינו צרור איש התקשורת הוותיק מ'גלי צה"ל', אטילה שומפלבי מבכירי העיתונאים באתר ynet, הפובליציסט של 'ידיעות אחרונות' וראש מערך ההסברה הלאומי לשעבר יועז הנדל, הכתב הפוליטי של 'קול ישראל' יואב קרקובסקי, הכתב הכלכלי תומר אביטל, הפרסומאי והיועץ האסטרטגי משה גאון ואחרים.

את הביקור המיוחד בבני ברק יזם יועץ התקשורת החרדי ירח טוקר, לרגל חודש אלול והימים הנוראים הממשמשים ובאים.

הביקור החל בישיבת פוניבז' כאשר אל האורחים התלווה הרב חיים אסחייק, מבכירי הישיבה, שהסביר על ההיסטוריה של פוניבז', היקף הלומדים וסדר יומם.

המבקרים נכנסו אל אחד מחדרי הפנימיה, שם נחשפו לפשטות, לחדרים הצנועים ולתנאים המינימאליים בהם חיים בחורי הישיבה. לאחר מכן עלו להיכל הישיבה אשר היה מלא וגדוש מפה לפה במאות רבות של בחורי ישיבה שעסקו במשנה הראשונה של מסכת מכות.

האורחים, בכירי התקשורת בישראל, שוחחו עם בחורים בישיבה, שמעו מאחד הבחורים על סוגיית "עדים זוממים" ושהו שעה ארוכה בהיכל הישיבה לשמוע את קול התורה מתנגן כשניכרת עליהם ההתפעלות.

עם סיופ הסיור בישיבה הוזמנו המשתתפים לשיחה ארוכה אצל ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, אשר הסביר באריכות את חשיבות לימוד התורה והחיים התורניים הגדושים ברוחניות ושמחה. ראש הישיבה אף הזמין אותם להתארח אצלו בשבתות, "טעמו וראו כי טוב השם", אמר.

לאחר מכן, המארחים, ירח טוקר ועיתונאי "כיכר השבת" ישראל כהן, לקחו את האורחים ל'מעדני זהבה' לטעום מהמטעמים היהודיים, קוגל ירושלמי, חמין והערינג, ולאחר שיחות ארוכות עם בעלי החנות, בחורי ישיבה ואנשי העיר, סיימו את הסיור בטעם טוב ובלמידה ולו קצרה על חייהם הגדושים של תלמידי הישיבה בלימוד ובריכוז בהיכלי הישיבה ובעולם התורה.

הבוקר, פרסם רינו צרור פוסט קצר בטוויטר ובו כתב: "היה כיף, חם, מלבב ומעודד".

העיתונאי אטילה שומפלבי העלה הבוקר תמונות מהביקור בפייסבוק ובמהלך הסיור אמר: "מרגש לראות כי במרחק חמש פסיעות מתל אביב מתנהל עולם מופלא של חיים יהודיים כמו לפני מאות ואלפי שנים כשהוא מנותק מהכל. זו הזדמנות שלנו להתנתק מגשר מעריב, אהוד ברק ונתניהו ולנשום אווירה אחרת".

תומר אביטל כתב: "היה פשוט בלתי נשכח, תודה מקרב לב".

ירח טוקר המארח עצמו פרסם בטוויטר תמונות משלו וכתב" בדיאלוג, בסיורים, במפגשים, בביקורים - ננצח את הבורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר