זעקת הורי הבנות

"הילדה שלי מתרסקת. אין לי איך לעזור לה, אז אני בוכה איתה"

אביה של אחת מעשרות הבנות הירושלמיות שלא יפתחו הבוקר את שנת הלימודים, מספר בשיחה עם "כיכר השבת" על הסיוט והחיים שנהרסו: "היא בכתה כל החופש, רצחו לה את הנפש" (חרדים,בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד באלול תשע"ה | 29.08.15
(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

זעקת הבנות: 21 תלמידות, תושבות ירושלים, יישארו הבוקר (ראשון) בבית, זאת מאחר ומנהל סמינר "הישן" הרב ישראל לוין מסרב לקבל אותן למרות ששובצו על ידי העירייה וחרף הוראת משרד החינוך לקבל את הבנות לאחר שימוע שנערך ללוין. מנגד, המנהל טוען: "אין לי מקום בכיתות, אי אפשר לחנך כיתה עם 50 תלמידות".

במשך החודש האחרון, 21 הבנות יושבות בביתן וממתינות לתשובה, לטלפון בו הם יתבשרו כי יש להן מקום לימודים. חיים (שם בדוי), אב לאחת הבנות שלא התקבלו, מספר בשיחה כואבת עם "כיכר השבת" על התקופה הנוראה שעוברת משפחתו.

"הבת שלי יושבת בבית ובוכה, אני אבא שלה ואין לי מה להגיד לה. אני יושב יחד עם רעייתי ואנחנו בוכים גם, מה יש לנו לעשות? רק לבכות ולהתפלל".

סמינר הישן. המנהל מסרב לקבל את הבנות ששובצו על ידי העירייה (צילום: כיכר השבת)

לדבריו: "בזמן שאלפי בנות יצאו ונהנו בבין הזמנים, בחופש הגדול, אנחנו ישבנו כמו אבלים וראינו את הבת בוכה. אין תסכול גדול מזה, לראות את הבת שלך, בת 15, יושבת בחדר וסוגרת על עצמה את הדלת. אתה שומע אותה מתפללת בבכי והלב שלך נקרע, לא בא לך להיות בבית ולראות את זה אבל אתה חייב לתמוך בה".

"אני בטוח שמנהל סמינר לא יודע מה הכוח שיש לו ביד" אומר האב בקול חנוק: "אם הוא היה מבין שברגע שהוא החליט שהוא לא מקבל בת - הוא הורס את החיים שלה, אני מאמין שהוא היה מתנהג אחרת. ואם הוא יודע אז יש לו דין של רוצח נפשות, לרצוח נפש של נערה זה לא פחות מלרצוח אדם".

האבא מסיים את דבריו בבכי וקוטע את השיחה: "תדע לך, הבת שלי מצוינת ויעידו התעודות שלה. אנחנו בית חרדי - אני אברך כולל יום שלם. למה, למה עושים לה את זה?".

נציין שוב כי מנהל הסמינר הרב ישראל לוין טען בשיחה עם "כיכר השבת" כי הסיבה שהוא מסרב לקבל את הבנות היא מאחר ובלתי אפשרי לנהל כיתה עם 50 תלמידות ובנוסף גדולי ישראל הורו לו שלא לקבל בנות - אלא על ידי ועדת השיבוץ של הסמינר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר