ניסוי מוצלח: 'עיני חתול' חכמות בצידי הכבישים

חברת "נתיבי ישראל" השלימה לאחרונה ניסוי שטח מיוחד בהתקנה והפעלה של "עיני חתול חכמות", בצידי הכבישים. המערכת מזהה כלי רכבים מתקרבים בכביד חשוך ומאירה את תוואי הנסיעה (רכב)

שרון מנדל | כיכר השבת |
(צילום: "נתיבי ישראל")

חברת "נתיבי ישראל" ושבעה גורמי תעשיה ומחקר מבריטניה, ספרד, צרפת ואוסטריה, השלימו לאחרונה ניסוי שטח מיוחד בהתקנה והפעלה של "עיני חתול חכמות", בצידי הכבישים. המערכת מזהה כלי רכבים מתקרבים בכביד חשוך ומאירה את תוואי הנסיעה.

מערכת הבטיחות שמתפקדת כעת כאב-טיפוס בלבד, עברה את הניסוי בהצלחה, והיא כוללת יחידות תאורה שמוצבות על הכביש, חיישנים שיזהו רכב מתקרב ויחידות בקרה וממסר. המערכת מאירה באמצעות טכנולוגית led, היא אלחוטית ונטענת בצורה סולרית.

מפתחי המערכת אומרים כי היא יכולה לסייע בכבישים מפותלים וחשוכים. המערכת תזהה רכב שמתקרב לעקומה מנקודה רחוקה, ותפעיל את עיני החתול. אחרי שהנהג יסיים את הנסיעה בקטע המואר, תופסק התאורה בעיני החתול.

הניסוי נערך בכביש 3 הישן בין נחשון לבקוע. במקום נפרסה המערכת החדשה והפעלתה נבדקה באמצעות יחידת שליטה ובקרה מיוחדת. הניסוי הראשון נבדק ללא תנועה, ובהמשך נבדק כיצד המערכת מתפקדת עם תנועת כלי רכב. עורכי הבדיקה אמרו כי המערכת תפקדה בצורה טובה, זיהתה רכבים שמתקרבים והאירה את תוואי הנסיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר