סערת בית הספר של סלונים בביתר עילית

"אנחנו מתגאים שהילדות שלנו לומדות יחד עם הספרדיות"

ח"כ משה גפני תוקף בחריפות את פתיחת בית הספר של חסידות סלונים בביתר עילית ותוהה: "למה? אי אפשר להתחנך יחד?" • האדמו"ר מסלונים לחסידיו: "הנעלבין ואינן עולבין" • האזינו (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

פרשת פתיחת בית הספר 'בית יעקב' של חסידי סלונים בעיר ביתר עילית: הורי התלמידות של בית הספר החדש בית יעקב של חסידות סלונים שנפתח בשנת הלימודים הנוכחית בעיר ביתר עילית ונמצא במוקד הסערה הציבורית בעיר זכו לקבל מכתב חיזוק מיוחד ממנהיגם הרוחני כ"ק האדמו"ר מסלונים.

באיגרת ששיגר הרבי להורי התלמידות הוא מברך "וכולי תקווה שיצאו מכאן נשים כשרות וצנועות ברוח ישראל סבא וברוח חסידות סלונים ושהכל ילך ללא תקלות".

האדמו"ר אף הוסיף בכתב ידו כי הורי הבנות זכו להיות מ"הנעלבין ואינן עולבין שומעים חרפתן ואינן משיבין, עליהם הכתוב אומר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו".

במקביל חושף "כיכר השבת" הקלטה פנימית מאירוע בו התבטא לאחרונה יו''ר תנועת "דגל התורה" ח"כ משה גפני כנגד ההחלטה של חסידות סלונים על פתיחת בית ספר נפרד בעיר ביתר עילית. בנוסף, תוקף גפני את חסידות גור שהחליטו אף הם על פתיחת בית ספר נפרד בעיר חיפה.

בהקלטה נשמע גפני תוקף את הדבר בחריפות רבה כשאומר: "למה לקחו כעת חסידי סלונים את הבנות שלהם בביתר עילית, ופותחים בית ספר בנפרד? למה? אי אפשר להתחנך יחד?".

"אנחנו (הליטאים) מתגאים בזה שהילדים שלנו, ובמקרה הזה - הילדות שלנו, נשארות ללמוד יחד עם התלמידות הספרדיות. היום עולם התורה הוא עולם התורה אשכנזי וספרדי יחד", הוסיף גפני.

גפני מוסיף ואומר: "למה לקחו חסידי גור בחיפה לפני חודשים ספורים את הבנות שלהם מבית הספר בית יעקב שכולם למדו בו יחד - חסידים וליטאים, אשכנזים וספרדים, למה הוציאו את הבנות שלהם והעבירו אותם לבית ספר חדש שפתחו בשבילן, למה?".

"בפרשת עמנואל", מספר גפני, "בתחילה התבטא מרן הרב אלישיב כי זהו מאבק על כסף, ולא הסכים להשתתף בזה. עד שבא השופט אדמונד לוי בבית משפט העליון ואמר: 'אני יכריח אותם - שישמעו לשופט ולא לרב', אז אמר מרן הרב אלישיב שחייבים לצאת להפגנה. אמרתי אז למרן הרב אלישיב כי 'לא נוכל לצאת להפגנה אם הרב לא ייצא', וענה הרב 'אני אצא'".

"בעמנואל זו הייתה מלחמה עקרונית, ואין להקיש מזה לנושא של החינוך, כי בנושא של החינוך זה היה עניין של כסף והוא היה מיותר. ואת המלחמה העקרונית בעמנואל אנחנו אלה שהובלנו", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר