שוב: ועד העובדים של אגד תעבורה ביטל את השביתה

בפעם המי יודע כמה, ועד העובדים של "אגד תעבורה", התקפל ברגע האחרון וביטל את השביתה שהייתה מתוכננת להיום, זאת לאחר הליך גישור מטעם משרד הכלכלה שהסתיים במוצ"ש (רכב)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

מאיימים ולא מקיימים: אחרי שהצהירו כי יפתחו היום בשביתה אמש (מוצאי שבת), עובדי חברת "אגד תעבורה" המאוגדים בארגון "כוח לעובדים" הודיעו כי הם חוזרים בהם מהודעתם.

הנהגים מחו על אי התקדמות במשא ומתן עימם הנמשך כבר קרוב לעשרה חודשים, וכן על ניסיון ההנהלה לכפות על הוועד תנאים המרעים את תנאי ההסכם הקיים ונמוכים תנאי נהגים בחברות האחרות.

עוד טענו כי בכוונת החברה לכפות על העובדים קנסות גבוהים בגין עבירות משמעת אשר ינוכו משכר הנהגים. זאת בניגוד למקובל בכל חברות התחבורה הציבורית, בהן זכאי הנהג לבונוס בגין אי צבירת תלונות ובניגוד להסכם הקיבוצי הנוכחי בחברה. עוד קובלים הנהגים, על בעיות בטיחות חמורות בחברה, נובעות מקושי אגד – שבמוסכיה מטופלים רכבי החברה- לספק חלקי חילוף מקוריים.

אולם לאחר הליך גישור מאומץ בתיווך עו"ד מירב הלוי ממשרד הכלכלה, שנמשך עד כניסת השבת והתחדש במוצאי שבת, שבסיומו הוסכם על תקנון המשמעת ודרכי אכיפתו לשביעות רצון הצדדים.

הסכמות אלה סוללות את הדרך לחתימה על הסכם קיבוצי בחברה בזמן הקרוב. לטענת העובדים, הסכם זה יביא לשיפור של 20-30% בשכר נהגי החברה כבר בחודשים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר