בעקבות התנגדות הגראי"ל

מתקפל? דרעי רומז: החוק לרישום אזורי בסמינרים של ש"ס - ייגנז

יו"ר ש"ס אריה דרעי הצהיר לא אחת כי ש"ס תקדם הצעת חוק לרישום אזורי בסמינרים, אלא שהבוקר הוא רומז כי החוק ייגנז. "אני אחרון שאצא נגד גדולי ישראל ואני לא אכנס לדבר הזה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי, היום בבביתר עילית (צילום: יעקב כהן)

שערוריית הסמינרים: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הצהיר בחודש האחרון כי מפלגתו תעמוד מאחורי חוק שיקבע רישום אזורי בסמינרים - מה שימנע את אפליית הבנות הספרדיות. יו"ר הסיעה ח"כ יואב בן צור אף הגיש את הצעת החוק והצהיר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הם קיבלו את ברכתם של מועצת חכמי התורה וכי התנגדות גדולי ישראל הליטאים אינה קשורה לתנועת ש"ס.

אלא שבמהלך סיור בעיר ביתר עילית התייחס דרעי לנושא חוק רישום אזורי ואמר: "אני אחרון שאצא נגד גדולי ישראל ואני לא אכנס לדבר הזה, אבל שיבינו שיש פה חורבן גדול מאוד". מדבריו של דרעי נראה כי בעקבות התנגדותם של גדולי ישראל הליטאים בראשות מרן הגראי"ל שטיינמן הוא יבקש לגנוז את החוק לרישום אזורי.

כזכור, בראיון לעיתון 'משפחה', בחודש האחרון, התייחס דרעי לנושא רישום אזורי והבטיח לחוקק את החוק: "אני מציע לכל ההורים שיש להם ילדות שעולות לכיתה ח' לגזור את הראיון הזה ולשמור אותו לשנה הבאה: אני אומר באחריות מלאה, בשנה הבאה שיטת הרישום תשתנה, הילדות יעלו ישר מבית הספר לסמינר, נעשה התאמות, נתחשב בדעתם של הגורמים הרלוונטיים, אבל השיטה תשתנה.

"זה לא נתון לדיון, אני מאמין שזה לא ימצא חן בעיני חלק מהאנשים וזה בסדר גמור, אבל בין מי שזה מוצא חן בעיניו ובין ימי שלא צריך להתרגל, משנה הבאה הסמינרים יהפכו לאזורים".

במהלך הסיור, התייחס דרעי למאבק שמנהל יו"ר ש"ס בירושלים צביקה כהן מול מנהל סמינר הישן הרב ישראל לוין המסרב לקבל 21 תלמידות ששובצו אצלו, למרות שימוע שנערך לו במשרד החינוך.

לדבריו: "אתם לא מבינים איזה חילול השם ענק הולך להיות. 21 בנות בסמינר הישן. 21 בנות, כן?, אחרי השיבוץ של העירייה ואחרי שימוע של משרד החינוך, והם יצטרכו השבוע לסגור להם את זה (את הסמינר. י"כ). והם ילכו לבית משפט. סמינר שלנו הולך לבית משפט ואחר כך כשבית המשפט יכוף עליהם, אנחנו יודעים מה יקומו כולם: 'אנחנו נשמע לבית המשפט? מה זה התערבות בחינוך', וכך יוצרים בעיות".

דרעי הצהיר: "אנחנו לא הולכים להיכנע שם. למרות שאנחנו עושים את זה בשיא השקט שבעולם, אבל איך שהם מובילים את זה, אני לא יודע מי עושה את זה עוד הפעם, אבל איך שהם מובילים את זה - אנחנו עלולים להיתקל בפרשת עמנואל ב'. אני אומר לכם את זה כשלצערי הרב כל הציבור החילוני היום יצא מכליו ואנחנו לא רוצים להיות שם. אנחנו בקואליציה אחת. אנחנו לא רוצים מריבות בגלל איזה עקשנות...".

דרעי הדגיש בסיום דבריו: "ב"ה אני חייב לומר, כל הסמינרים האחרים בירושלים קיבלו את הדין, כן?, פתאום 'סמינר הישן' החליט שהוא רוצה לצמצם את הכיתות, הוא לא מדבר נגד הבנות, לצמצם את הכיתות".

"הם סתם נכנסים כאן למערבולת", סיכם דרעי את דבריו על מנהל סמינר הישן הרב ישראל לוין.

מלשכת דרעי לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר