החלטות 'המועצת' החסידית

"פרצות השבת בערים - בין הדברים שבראש סולם העדיפויות"

חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל פרסמו הערב את קריאתם לנציגים המקומיים להציב את נושא שמירת השבת גם בסולם העדיפויות. גורמים ביהדות התורה: "אין איום על ראשי הערים" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מויז' ניץ מגיע לכינוס המועצת, בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כינוס המועצת: חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מפרסמים הערב (ראשון) לנציגי המפלגה ברשויות המקומיות קריאה להעמיד את נושא חילולי השבת בראש סולם העדיפויות ברשויות השונות. הנוסח שנשלח לנציגים החרדים הגיע ל"כיכר השבת" ונחשף כעת לראשונה.

"לכבוד נציגי אגודת ישראל ברשויות המקומיות. ראשית דבר מביעים בזה חברי מועצת גדולי התורה הערכה והוקרה לפועלכם הטוב בנושאים המוניציפאליים לכלל ולפרט ובפרט בנושאים של אידישקייט וחינוך. והנני להודיעכם כי בישיבתה האחרונה החליטה מועצת גדולי התורה כדלהלן".

"א. חברי מועצת העיר של אגודת ישראל יעמידו את נושא פירצות השבת בערים בין הדברים שבראש סולם העדיפויות ויטפלו בכך בהתאם בכל הדרכים העומדים לרשותם".

(סריקה)

"ב. חברי מועצת העיר של אגודת ישראל יעמדו בקשר עם וועדת הרבנים לעניני השבת בכל הגברים הנוגעים לקדושת השבת בעיר וישתפו פעולה בכל הנוגע לשמירת חומות קדושת השבת".

"חברי מועצת העיר של אגוי ייצרו קשר עם שאר החברים במועצת העיר המטמינים בה׳ לשכנעם לפעול במשותף למען הצלת השבת בעיר שהיא יסוד האמונה ומקור הברכה". לסיום מאחלים חברי המועצת את לנציגים המקומיים שיזכו לברכה והצלחה בזכות שמירת השבת.

לדברי גורמים ביהדות התורה, מדובר בנוסח מרוכך יחסית שאינו מאיים במפורש על ראשי הערים באותן רשויות מקומיות. "אין כאן איומים ואין אמירות קיצוניות. לדוגמא, ברקת יכול להיות מרוצה מאד מההחלטות הללו. אין בהם שום דבר שיכול לערער את מעמדו או אפילו בדל של איום מפורש או מרומז".

אחד הגורמים הוסיף: "אפילו הניסוח לפיו על הנציגים לפעול שקדושת השבת תהיה "בין הדברים שבראש סולם העדיפויות" גם מלמד על העובדה שמדובר בעוד אחד מהדברים עליהם דנה המועצת ולא בנושא העיקרי".

במקביל, מאוחר יותר הופצה קריאה ספציפית לציבור הקוראת להחרים מקומות מחללי שבת. "הננו פונים ומפצירים בכל לשון של בקשה, מכל מי שבידם למנוע חלולי השבת לעשות כן בכל יכולתם, ובל נראה חלילה כבלע את הקודש. זה לעומת זה עשה אלוקים, ועלינו מבית, לתקן תקנות ולחזק גדרים בשמירת שבת, כדי לעורר רחמי שמים, ובוודאי שלא לשתף פעולה ח"ו עם כל אלו הגורמים לחלולי השבת הקשים, בתקוה ובתפלה שישובו מדרכם. והננו קוראים בזאת לעם מקדשי שביעי, ליהודים שומרי שבת בכל מקום שהם..."

"1. להימנע מלרכוש במרכזי קניות ובחנויות שפועלות בשבת או שהן שותפות לרשת שפועל בשבת גם אם החנות הזאת שומרת שבת. 2. להימנע מלבקר במקומות הפועלים בשבת טיולים ופעילויות וכדומה. 3. לעשות תוכניות ביטוח ופנסיה רק בחברות הביטוח המבטיחות כי בכל הנוגע לכספי הלוקח והשקעותיו לא יהיו חששות של ריווח ממעשה שיש בו חילול שבת אי איסורי תורה אחרים".

(סריקה)

"4. להקים בכל עיר ועיר וועדות למען שמירת השבת שיטפלו בפרצות בחומות השבת בעירם. ויפרסמו את המקומות הפועלים בשבת כדי שלא לשתף עימם פעולה. 5. עיתונים ואמצעי פרסום המגיעים לציבור החרדי לא יפרסמו מקומות הפועלים בשבת, או קשורים לרשת הפועלת בשבת. 6. לחדש את קבוצות "מזהירי השבת" שהיו נהוגות מקדמת דנא, חבורות אנשים ההולכים מדי עש"ק לשכנע בדרכי נועם בעלי חנויות הפתוחים בשבת לסגור חנויותיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר