בהסתרה שבתוך ההסתרה

בכלא של דאעש: חייל יהודי ריסס כתובות "נ נח נחמן מאומן"

בתמונות המוזרות ביותר שמגיעות מאזור הקרבות בסוריה, נראות כתובות "נ נח נחמ נחמן מאומן" לצד דגל ענק של דאעש. חייל יהודי שמאחורי הכתובות סיפר: כך הכרתי את רבי נחמן (חדשות, בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום מסך, פייסבוק)

באטן אל-גול, אזרח יהודי-בריטי, שסייע ללוחמים הכורדים של "YPG", פרסם היום (ראשון) ברשת הפייסבוק תמונות בו הוא נראה לצד דגל דאעש בבית ספר ששוחרר משבי הארגון, אולם לידו, למרבה ההפתעה, מופיעה כתובת "נ נח נחמ נחמן מאומן" אותה הוא ריסס במקום.

הוא כתב בפייסבוק כי ארגון הטרור הקיצוני דאעש הפך את בית הספר המדובר שנמצא במרחק של 50 קילומטרים מהבירה א-רקה לבית כלא, "סייעתי בלחימה באזור, הדפנו את לוחמי דאעש שניסו לכבוש שוב פעם את בית הכלא".

לדבריו, לוחמי ארגון הטרור הותירו אחריהם בגדים שהיעדו לכאורה על פשעים שביצעו במקום. "כתבתי את השם של רבי נחמן כדי להאיר את החושך".

בראיון שהעניק ל-ynet אמר אל-גול כי "מילדות ידעתי שאני ממשפחה יהודית, וסיפרו לי על סביי ניצולי השואה. אמא שלי היא ציונית, והיא לימדה אותי לאהוב את ישראל ולשנוא אכזריות. היא אמרה לי תמיד שעצם המחשבה על מה שמשפחתנו ויהודים אחרים סבלו בשואה, גרמה לה להרגיש חולה פיזית ממש".

"ביקשתי אזרחות ישראלית" סיפר, "אבל גורשתי מישראל בשנת 2005 בגלל שפג תוקף השהייה שלי בגלל שגדלתי כנוצרי ומשפחתי נוצרית, לא יכולתי לעלות ארצה בכוח חוק השבות, על אף שבעזרת השם השנה אוכל לחזור לישראל, כי השנה יפוג תוקף האיסור שחל עלי לחזור, בחלוף עשר שנים".

על הקשר עם חסידות ברסלב אמר: "ראיתי חסידי נחמן שרוקדים בתל אביב ובירושלים, אבל היה זה חבר אורתודוקסי בלונדון ששכנע אותי להצטרף אליו לנסיעה לאומן. זה היה בראש השנה 2012, ומאז הייתי באומן כבר שלוש פעמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר