האזינו

"כאייל תערוג" • יונתן רזאל שר מניגוני האדמו"ר הזקן

בימים אלה נשלמות ההכנות על האלבום השני צמאה 2, שיראה אור בקרוב ויוקדש לניגוני האדמו"ר הזקן, בעל התניא. האזינו לניגון "כאייל תערוג", בביצוע הזמר יונתן רזאל מתוך האלבום (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
עטיפת הסינגל (יח"צ)

לאחר שבאירועי י"ט כסלו האחרון בבנייני האומה הושק אלבום 'צמאה' - אמנים שרים מניגוני הרבי מליובאוויטש, בימים אלה נשלמות ההכנות על האלבום השני צמאה 2, שיראה אור בקרוב ויוקדש לניגוני האדמו"ר הזקן, בעל התניא.

באלבום החדש צפויים ליטול חלק מיטב האמנים הישראלים: אהוד בנאי, אביתר בנאי, רמי קליינשטיין, דוד ד'אור, ישי ריבו, נריה מויאל, חיליק פרנק, דניאל זמיר, ברי סחרוף ואחרים. על ההפקה המוסיקלית של האלבום הופקד גם הפעם נאור כרמי.

בינתיים משחרר צוות ההפקה את הניגון "כאייל תערוג", בביצוע הזמר יונתן רזאל שמעניק לשיר נופך מיוחד.

"תמיד חשבתי שפירושו של 'תערוג' הוא תתגעגע", אומר רזאל, "אבל מסתבר שמשמעות המלה היא קול הגעיה שמשמיע האייל. כמו שאריה שואג וסוס צוהל, האייל עורג. רש"י מפרש את הפסוק בתהילים ומסביר מה כל כך מיוחד בעריגה הזאת: 'אמרו רבותינו: האיילה הזאת 'חסידה' שבחיות היא, וכשהחיות צמאות למים הם מתכנסות אליה שתִתְלה עיניה למרום, ומה היא עושה? חופרת גומה ומכנסת קרניה לתוכה וגועה. והקדוש ברוך הוא מרחם עליה והתהום מעלה לה מים'. כשאין מים אז האייל צועק אל ה' ובזכות זה יש לכולם מים. בתנועה הראשונה אפשר ממש לשמוע את הערגה".

"הלוואי ונזכה להיות קצת כמו אותו אייל, בלי שום חוכמות, פשוט עורג, נושא עיניו השמיימה, צועק ושר: אבא! אנחנו צמאים!", אומר יונתן רזאל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר