משרד הכלכלה יחשוף את רשימת העסקים שמחללים שבת

משרד הכלכלה בראשות אריה דרעי יחשוף את הרשימה המלאה של העסקים בישראל שקיבלו היתר מיוחד לעבוד בשבת. בין היתר: עמותת הלל שקיבלה אישור בגלל "צורך חיוני לציבור" (בארץ)

הפגנה בעד חילולי שבת, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

משרד הכלכלה בראשות יו"ר ש"ס אריה דרעי יפרסם לראשונה את רשימת הארגונים והחברות שקיבלו היתר מיוחד לעבודה בשבת, זאת לאחר שעד היום היתה הרשימה חסויה. ההחלטה מגיעה לאחר דרישה של התנועה לחופש המידע.

חשיפת הרשימה מגיעה על רקע המאבקים ההולכים ומתחדשים בין חלק מהציבור החרדי בירושלים כנגד מתחמים שנפתחו בשבת, המאבק החילוני נגד קנסות שאמורה להטיל עיריית ירושלים על בתי מסחר במרכז העיר, המאבק על משחקי הכדורגל בשבת וסוגיית חוק העזר העירוני בתל אביב.

הרשימה כוללת כ-350 חברות שקיבלו היתר, תאריך סיום הבקשה, מספר העובדים שאושרו לעבודה, מספר הכוננים שאושרו לעבודה, עילת ההיתר ותת העילה. כידוע, על פי חוק שעות עבודה ומנוחה, אסור להעסיק עובדים בשבת, אלא באישור מיוחד של משרד הכלכלה. בתי קפה ובתי מלון מקבלים אישור אוטומטי, אך חברות אחרות נדרשות להגיש בקשה מיוחדת ומנומקת למשרד הכלכלה, שם מחליטים האם להיענות לבקשה.

על פי הרשימה, שתתפרסם ממחר באתר המשרד, 341 חברות קיבלו את האישור המיוחד לעבודה בשבת. בנוסף, כ-36 חברות ביטחוניות קיבלו אף הן היתר, אך לא ניתן לפרסם את שמותיהן. בין החברות ניתן למנות את נמל אשדוד, נמל חיפה, חברת החשמל, רשות שדות התעופה ונתב"ג. חברות כגון אלו מעניקות שירות חיוני לאזרח. בנוסף, ניתן למנות את מפעלים שהשבתה שלהם תגרום נזק לייצור ולתהליכי העבודה, כמו מפעלי תרכובות ברום, פריקסלס, פרוטרום, מפעלי ים המלח, מפעלי טבע ושיכון ובינוי.

ברשימה ניתן למצוא גם את החברות העוסקות בטיסות, חברת תל בר המכבסת עבור בתי חולים, חברות כרטיסי אשראי ותחנות רדיו רבות הפועלות בשבת, כמו גם הטלוויזיה.

בנוסף, ברשימה מופיעים מוקדי תיקונים של חברות סלולר, חברות חילוץ רכבים, מוקדים שונים, וגם חברות ההיי-טק - אימפרבה ורדוור ובנק לאומי, שקיבל אישור להעסיק 32 איש באבטחת מידע וביטחון, זאת בשל צרכי אבטחת מידע. חברת אינטל קיבלה היתר בשל פגיעה בהליכי ייצור.

ברשימה ניתן למצוא גם את עיריית ראשון לציון שקיבלה היתר מיוחד בשל עבודה עם נוער בסיכון, כמו גם עמותת עלם, מועצה אזורית עמק חפר קיבלה היתר בשל הפעלת מוקד בקרה.

נתון מעניין שנחשף ברשימה הינו ההיתר שניתן ל"עמותת הלל", הפועלת למען יוצאים בשאלה, שקיבלה היתר מיוחד לעבוד בשבת בשל "צורך חיוני לציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר