סערת סמינר הרב מאיר

"העירייה מינתה את הרבנית בורנשטיין, מינוי אריאל לא חוקי"

עיריית בני ברק שיגרה היום מכתב לגב' חנה אריאל והודיעה לה כי המינוי שלה לסגנית מנהלת סמינר הרב מאיר אינו חוקי, וכי מי שמונתה באופן רשמי היא הרבנית רחל בורנשטיין. פרסום ראשון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סמינר מאיר (צילום: google.maps)

סערת סמינר הרב מאיר: אמש (שני) בשעות הערב, אושר מינויה של הרבנית רחל בורנשטיין למנהלת סמינר הרב מאיר באופן חוקי ורשמי, מטעם עיריית בני ברק, עם שיגור כתב מינוי של מנהל אגף החינוך הרב ספרא וראש העיר חנוך זייברט שחתמו על כתב מינוי.

בעירייה שלחו הבוקר (ראשון) מכתב רשמי החתום על ידי מנהל אגף החינוך, לגב' חנה אריאל, שמונתה לסגנית מנהלת הסמינר, על ידי הרב שמואל מאיר, כפי שאמר אמש בראיון בלעדי ל"כיכר השבת", בו הודיעו לה כי המינוי שלה לא חוקי ואף גובל בפלילים.

במכתב שנשלח לגב' אריאל, נכתב: "הנני בזה להודיעך כי עיריית בני ברק היא הבעלות על סמינר הרב מאיר. העירייה מינתה את הרבנית רחל בורנשטיין כמנהלת הסמינר וכתב מינוי רשמי נשלח גם לפיקוח במשרד החינוך.

"לאור האמור, המינוי שלך כסגנית מנהלת בסמינר אינו חוקי ואין לו תוקף כלשהוא. כמו כן הדבר מהווה עבירה על החוק על כל המשתמע מכך".

הרב שמואל מאיר בראיון בלעדי ל"כיכר השבת" (צילום: ישראל כהן)

בכך מקבל המינוי שבוצע בהוראתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן ושר התורה הגר״ח קנייבסקי אישרור מאת העירייה והרבנית בורנשטיין הופכת להיות המנהלת בפועל.

לדברי גורמים בעירייה, המינוי של הרבנית בורנשטיין בוצע מלכתחילה על דעתו של הרב מאיר, תוך שיתופו בנושא וקבלת הסכמתו, אולם מסיבות מסויימות שאינן ברורות הוא בחר לחזור בו.

כזכור, אמש בראיון בלעדי ל"כיכר השבת", הצהיר הרב מאיר: "אני ממשיך לנהל הלאה את הסמינר, והגברת חנה אריאל מונתה למנהלת באופן זמני עד שאבריא לגמרי ונוכל להשתחרר לגמרי מכל השמועות והדברים שקורים כעת".

אתמול, נחשף ב"כיכר השבת", מכתבו של הרב מאיר לזייברט, בו הוא מודיע כי בכוונתו להמשיך בניהול הסמינר וכי הוא אינו פורש לפנסיה. אלא שכעת כאמור העירייה מינתה לתפקיד את הרבנית בורנשטיין.

מברכת גדולי ישראל ועד המינוי

'סמינר מאיר' נחשב בשנים האחרונות לאחד המובילים והיוקרתיים בציבור הליטאי בבני ברק, הסמינר הוקם על ידי הגר"נ קרליץ בברכתו של מרן הגרא"מ שך זצ"ל, לאחרונה נחלש המנהל הרב שמואל מאיר ונוצר צורך למנות דמות חינוכית שתעסוק בניהול הסמינר.

בחודשים האחרונים נכנסו למעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ראשי הנהלת הסמינר ושטחו בפניו את ההתרחבות של הסמינר ואת הצורך למנות מנהלת רוחנית כדי לדאוג בפרטיות לחינוך התלמידות לאור ההתרחבות הגדולה.

לאחר הדברים, הורה ראש הישיבה למנות את הרבנית בורשטיין אשת הגרש"י בורשטיין למנהלת הסמינר, וזאת לאחר שהכל נעשה בתיאום עם הרב מאיר ועם אשתו שהסכימו למהלך ואף כתבו מכתב לעיריית בני ברק על כך. הרבנית בורשטיין ידועה כמחנכת גדולה, והיא אף ניהלה בעבר את הסמינר בעיר חדרה.

לאחר ההחלטה הגיעו הנהלת הסמינר לקבל גם את מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, לשם הגיעו הרבנית בורשטיין, הסגניות, הגרש"י בורשטיין, יחד עם הגר"י סילמן שליווה את הסמינר בכל השנים האחרונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר