התקפה חריפה

גפני במכתב לברקת: "המדיניות שלך רעה, הבנות כמו בגטו"

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני שלח לראש עיריית ירושלים ניר ברקת מכתב חריף בו הוא מאשים אותו ב"מדיניות רעה", בכך שמצופף אלפי תלמידות בבית הספר בבית וגן "כמו בגטו" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משה גפני וניר ברקת (צילומים: מרים אלסטר והדס פרוש - פלאש 90)

התקפה חריפה: יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים של הכנסת, חבר-הכנסת משה גפני, שיגר הבוקר (שלישי) מכתב חריף לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, בגין המצב בבית הספר "בית יעקב" בשכונת בית וגן, תוך שהוא מאשים אותו כי המדיניות שלו "רעה" וכי הבנות מצטופפות "כמו בגטו".

"מכובדי מר ברקת", פותח גפני את מכתבו, "בית הספר 'בית יעקב - חינוך עצמאי' בשכונת בית וגן מונה כ-1850 תלמידות כ"י כאשר בבניין קיים שער אחד צר לכניסה ויציאה המהווה סכנה בטיחותית ממדרגה ראשונה, אתמול נפלה תלמידה בשער וכמעט נרמסה ע"י המוני התלמידות, הורים שהיו במקום חילצו אותה ברגע האחרון".

"בכדי לפתוח שער נוסף חייבים מאבטח נוסף ותקן זה מחוייב המציאות בכל מקרה עקב המספר הגדול של התלמידות", כותב גפני לברקת, "עקב המספר האמור הונחו קרוואנים נוספים וסתמו לחלוטין את חצר בית הספר, כלומר בי"ס כה גדול ללא חצר, ללא כניסה ויציאה בטיחותיים וסבירים וללא אבטחה מתאימה לגודל ביה"ס. מעבר לעובדה הפשוטה כי אין אפשרות במתחם זה ללמד תלמידות רבות כ"כ בצפיפות בלתי נסבלת".

בשלב זה עובר גפני להתקפה על ברקת וכותב: "וכל זאת עקב מדיניות רעה שלכם להביא תלמידות שיכולות לאכלס בתי ספר מלאים משכונות אחרות, גבעת מרדכי, קרית יובל ומכל האזורים הקרובים והרחוקים ובלבד שלא להקים בית ספר נוסף בשכונה אחרת ולצופף בשכונת בית וגן את כולן כמו בגטו".

"אני פונה אליך אדוני ראש העיר בבקשה לחשיבה מחודשת על המדיניות האמורה שכשלה לחלוטין", כותב גפני, "ובכל מקרה לפעול באופן מיידי לפתיחת שער נוסף ומאבטח נוסף, סידור מקום למשחקים ולאפשר לתלמידות אלו, עד לפתיחת בית ספר נוסף, ללמוד בבטחה באופן מסודר ונורמלי ולא כמו במדינת עולם שלישי".

גורם שמעורב בנעשה מסביר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "יש שם בעיה עם השער, לא הגיוני שאלף בנות נכנסות משער של מטר וחצי. בצהריים יש סכנת נפשות אמיתי כאשר 600 בנות יוצאות יחד, רצות אחת על השניה, זה חייב פתרון דחוף".

מעיריית ירושלים נמסר: "בעיית הכניסה לפתח בית הספר בית יעקב בבית וגן מוכרת לאגף מנח"ח. בסיור מיוחד שערך במקום מחזיק תיק חינוך חרדי סגר״ע צביקה כהן יחד עם מנהל האגף איתמר בר עזר, הונחו הגורמים המקצועיים להסדיר את ההיבטים הבטיחותיים הנדרשים במקום, מתוך אחריות לתלמידות בית הספר".

"בנוסף מתקיים במנח"ח דיון באשר לפתרון נושא האבטחה בשעות תחילת הלימודים. העירייה תוודא ביצוע העבודות בשטח. יש להצטער על שבחר ח"כ גפני לפנות לעירייה לפתרון בעיית הבטיחות באמצעות התקשורת, תוך עירוב תחומים שאינם ממן העניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר