סערה במוזיקה: יצחק פוקס מאיים בתביעה נגד מקהלת שירה

פיצוץ כזה לא היה הרבה זמן במוזיקה החסידית: הזמר יצחק פוקס מבקש לתבוע את מקהלת "שירה" מאחר והוציאה דיסק עם שיריו בלי להשמיע לו אותו קודם ההפצה. "זה פשע ופגיעה בשמי" טען (מוזיקה,חדשות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
יצחק פוקס, ארכיון (צילום: דוד קליגר, שרגא גרוס, יח"צ)

סערה במוזיקה החסידית: הזמר יצחק פוקס מאיים לתבוע את מקהלת "שירה" החסידית, זאת לטענתו בעקבות כך שהוציאה את האלבום "מיד נגאלין" מבלי להשמיע לו אותו קודם ההפצה ו"הרסו את הכוונה הדקה שהייתה בו והשחיתו אותו".

בשיחות עם מקורביו מאשים פוקס כי המקהלה גרמה לו לעוגמת נפש. "הדיסק לא עבר מיקס מקצועי, לקחו את השיר בורו פארק שהקלטתי אותו שוב על ערוצים נפרדים ושינו אותו ועשו אותו ל"רגאיי". עשו ממני ממש צחוק".

"רציתי להיפגש אתם ולנסות לתקן, אך הם לא באו אליי" סיפר פוקס והוסיף כי לאחר התייעצות עם רב מקומי הוא פנה לבית דין שהוציא צו נגד מכירה והפצה של האלבום. "הם שינו אותו בלי בושה, ועשו בו מה שעשו ופשוט הרסו את הכוונה הדקה שהייתה בו".

(האלבום שגרם לפיצוץ)

פוקס טען עוד כי התאפק שלא לפרסם את הפרשה, מאחר וחשב ש"יחזרו בם מחוצפתם וירצו לתקן, אבל לא כך, הם פשוט ממשיכים להתעקש ולעקוף את בית הדין ובכל זאת להפיץ את האלבום".

עוד אמר פוקס למקורביו כי "כבר שלושים שנה אני טורח ומשתדל להביא את המיטב לציבור, וכאן קרה דבר שהוא ממש פשע ופגיעה בשמי וכל מי שמכיר, מוקיר ומחובר למוסיקה שאני מלחין, שר ומנגן כבר שנים".

זאבי פריד ממקהלת שירה מסר תגובה באמצעות דוברו בישראל, ישראל ברגר: "אנו מכבדים מאוד את יצחק פוקס וביקשנו לבצע את השיר מחדש כמחווה ללחן שלו. נשמח להמשיך ולבצע לחנים של יצחק פוקס. אנו סבורים כי אלפי הלקוחות שרכשו את האלבום הם ההוכחה כי האלבום מהווה מקור הנאה ושמחה וטענות כאלו ואחרות בענייני מיקסים מקומם לדיון בפורומים מוסיקאליים".

"ערכנו הסכם מראש באמצעות עו״ד. לצערי, המפיק של פוקס, חיים לוי, הפר אותו. אני מעריך שיש כאן אי הבנה בין פוקס ואמרגנו ובשל כך נוצר הרעש המיותר. מן הסתם כשיתבהרו הדברים, הכל יבוא על מקומו בשלום. שוב תודה לאלפי הלקוחות שקנו את הדיסק שימשיך להימכר לקהל הרחב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר